Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håll utkik efter KRAV-märket. Då är det garanterat ekologiskt enligt deras regelverk som är bland de hårdaste i Sverige, och inkluderar både djurvälfärd och användande av kemikalier och antibiotika t.ex. . EU-ekologiskt finns också, och den ser ut såhär. Om jag inte missminner mig ställer de främst krav på kemikalieanvändning och antibiotika och har inte alls samma krav på djurvälfärden som KRAV, men det är bättre än ingenting.
Jag köper nästan aldrig kvarg så har ingen koll på om det finns ekologisk men är de märkta med något/båda märkena så vet du att de följer ekologiska riktlinjer och är således ingen "fejkekologisk" vara
Mmm jag fattar inte hur svårt det kan vara att bara köra rakt av med öppna kort liksom?
Jo jag vet att KRAV funkar också. Men jag tror inte jag sett någon krav-märkt kvarg heller.
Jag råkade prata innan jag tänkte när jag skulle fråga efter fairtrade-bananer häromveckan. Hon såg ytterst frågande ut när jag frågade om de hade andra bananer än slavbananer.