via

Trådstartare
Är det någon som vet vad Eklind hette i förnamn, vad han har skrivit, och var man kan få tag på det? Tacksam för alla tips.

Sv: Eklind

Vilken Eklind menar du? Om du menar den som var Ehrengranaths lärare:

"Ridkonstutbildningen

Ehrengranat började tidigt med sina studier i ridkonst. Redan vid tolv års ålder började han studera vid akademin i Uppsala.
Som beridare-skolär vid läroverkets ridskola skolades han in av dåvarande Akademie-stallmästaren Eklund. Därefter genomgick han en fullständig kurs vid ridskolan på Strömsholm, som då stod under ledning av den ryktbare stallmästaren Fagerström. Vid hofstallet i Stockholm fick han också utbildning i körkonst genom fodermarsken Pirat och lifkusten Bovin."

Så kan du väl pm:a ......mvh/T_B

Liknande trådar

Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
532
Senast: Oknytt
·
Hemmet Jag har fått ett par bitar fin hälleflundra. Men jag har aldrig lagat det och vore tacksam för tips på bra recept.
Svar
4
· Visningar
198
Senast: Mineur
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Strandad
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 920
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar