Ekenäs ritten?

tess91a

Trådstartare
Jaa, blev tipsad om ekenäs ritten av en annan person här på Buke, och undrar om den lite,..

Så som typ längd på sträckor, vad tycker ni?
Är det värt om man får nån som skjutsar att åka över 1 timme för att rida?
När brukar den vara ungefär?
Sen en annan sak vad menas med: gula tävlingboken?:o
Helt ny inom distans så jag kan ingenting om det:grin:

Tack på förhand:laugh:
PS.Bilder vore roligt ocksåDS.

Sv: Ekenäs ritten?

http://hem.passagen.se/distansiostergotland/PropositionEkenasritten2008_b.doc där är årets prop. Vet dock inte hur länge den kommer att finnas kvar så snabba dig på att kolla in den ;)

www.123minsida.se/distansiostergotland finns också några bilder på tävlingsplatsen och en massa ryttare men det är tyvärr inte så mycket på själva banan vad jag kan hitta.

Hurvida det är värt eller inte är ju helt upp till dig egentligen. Jag, och många med mig tycker att naturen är jättefin!

Gula boken behöver du inte oroa dig för förrän du tävlar CR och uppåt. Det står i princip vad du har gått för ritter, om du har blivit godkänd osv. Den är väl mycket för att arrangörerna ska kunna se om du verkligen har tillåtelse att gå en 80km exempelvis. Man måste ju ha gått vissa godkända sträckor innan man får gå vidare till längre sträckor.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 852
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 677
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 435
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur