ej sm för hästar under 120 cm?!

Sv: ej sm för hästar under 120 cm?!

Gick det bra i helgen förresten?
Eller det var nu i helgen det var träningar va?

Jag hade för mig att den internationella gränsen låg på typ 118 cm. Men jag måste kanske ha drömt...:angel: Synd att det gått igenom dock. Vet du om dom har ett bra argument? Hon som kom tvåa på SM har väl en liten b-ponny..? Har Du några nyheter om kallblodsklassen på SM?

Beslutet är ej helt klart men det lutar dok stakt åt att ponnyer under 120cm inte kommer att få deltaga
/M

Ja träningen gick jätte bra och hästen är i kanonform, det känns dok ganska långt till Laholm framför allt med tanke på att vi ska dit en gång i månaden.
/M

Det verkar luta på att ponnyer under 120cm inte kommer att få deltaga i SM. Men vi snackar väl enbart om ENBET? Finns det någon diskussion om att denna regel även kommer att gälla PAR under 120 cm?

miamiamia skrev:
Har senaste rapporten ifrån helgen, att det kommer att bli stopp för ponny enbet under 120cm på SM. Internationellt så är det redan stopp sen ett år tillbaka. Så tyvärr så blir det nog inga mindre ponnyer på SM i år.
/M
..........

ja, det blir ju några mil fram och tillbaka. Du får väl flytta till skåne helt enkelt:)

Har funderat på det många gånger. Men varje gång beslutat mig för att bli kvar. Får väl sluta att gnälla på att det är långt! Men det vore ju kul om alla fick åka upp till oss och träna någon gång, men det lär ju aldrig hända.
/M

Men du har ju två val.
1. Att sluta tävla.
2. Att skaffa större häst.//bonny.

:angel: Så vitt jag vet så har Miamiamia stor häst... Iaf sist jag såg hästen i november så var det en häst... :smirk: :smirk:

Men han kan ju ha krympt!!! ;) hallå!!! tankeverksamhet!!!

Jo det är klart... I blötvädret som har varit... Tänkte inte så långt... ;)

Precis!! Och speciellt i kylan... Men sen till sommaren när (om?) värmen kommer kanske han växer igen och då är ju problemet löst! :idea:

Ja vad smart... Men vi har en stor ugn på jobbet... Undra om det skulle funka att ställa in en minishettis där under natten, och sen på morgonen så är det en sherie... Skall bli min nya affärside...

Ja den skulle jag vilja prova!! Och sen kan man stoppa dom i frysen inför transporter så blir ju det mycket smidigare! det här kan vi tjäna pengar på!!

Min häst är 170cm och sluta tävla är det inte tal om förren möjligen gränsen för att få tävla ändras till 179cm. dessa hästar brukar inte vara så hållbara.;)

Hmmm kanske kyla ner den inför den skall in i stallet, så räcker det med ett garage... Ja det tål att funderas över... Det är vell det som kallas för genmodifiering... Får lov att experimenteras lite först...

Ja var vell det jag tyckte att Macho inte var nån shettis direkt... Men som sagt man vet aldrig, han kan ha krympt under tiden... :smirk:

Speciellt med våran planerade metod! Det är bara in i labbet och experimentera med generna... Mycket luft och vätska skulle ju vara bra att bygga hästarna av...

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 504
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24