Ej medlem i ridklubb,men löst licens

MoQ

Trådstartare
Som rubriken lyder:
Vad blir det för disciplinåtgärd om en ryttare löser ryttarlicens för en klubb,utan att ha erlagt medlemsavgift för detta året?

Sv: Ej medlem i ridklubb,men löst licens

Är det inte så att klubben nekar din ansökan om att få tävla för dem då? Har för mig det :)

När vi har haft ryttare som löst licens för vår klubb utan att vara medlemmar har vi skickat ut faktura på medlemsavgiften. Alla har då betalat. Skulle de inte göra det får klubben anmäla till diciplinnämnden. Oftast brukar ett hot om diciplinnämnden få de flesta att öppna plånboken.
Vilket straffet blir kan jag inte svara på, men kan tänka mig en tids avstängning.

Nej,idag löser ju många av oss licens på nätet.
Då uteblir den kontroll som var tidigare när en funktionär var tvungen att skriva under på licensunderlaget att ryttaren var medlem.
Tråkigt att vissa INTE kan lära sig att följa TR!

Klubben får utskick för varje ryttare som löst licens så då kan man kolla av mot medlemsregistret.
Det är trist att en del försöker komma undan de i sammanhanget små pengar de handlar om. Det är ju extrajobb för klubbarna att kolla och skicka ut påminnelser.

Det är en skymf mot klubben att inte betala in medlemsavgiften!

O sen försäkringen som ingår i den.

TR I, kap III, mom 130

TR I, kap IX, rättsliga systemet.

http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_107/ImageVaultHandler.aspx

Jag tycker att det är synd att klubbarna inte är mer noga och att tävlingsarrangörerna stirrar sig blinda på
vacc inationer, licenser o grönt kort. Medlemskort ska kontrolleras tycker jag.
Har inte klubben några enl den tävlande är det upp till denne att kräva ett intyg.

Senast ändrad av en moderator:

Medlemskort ska ju inte behöva kollas på tävling eftersom det är den utställande föreningen som ska kolla att den som löser licens är medlem.

Jag som sitter i tävlsekretariat en del tycker att det är mer än nog att kolla alla licenser, ev grönt kort och alla dessa j*vla vaccinationer som folk har utan kronologisk ordning på 17 lösa lappar :grin:
Det är klubbens sak att se till att de som löser licens även är medlemmar. Varför ska man som tävlarrangör behöva en massa mer arbete som redan ska vara gjort innan?

Tänkte ungefär detsamma.
Sen har väl klubbarna också tillräckligt att göra utan att behöva fixa fram meddlemskort, hur många gånger behöver man det egentligen?

Liknande trådar

Övr. Katt Fått upp intresset för utställning och Sverak har ju flest. Är idag medlem i idp och kan ju lösa nån form av licens för att få tävla på...
Svar
3
· Visningar
602
Senast: Sol
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Tävling Satt och tittade på TDB då jag ska lösa licens för 2018 snart. Jag har löst licens 2015, 16, 17 och nu snart för 18 också. Och det...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 214
Senast: Liten
·
Dressyr Jag har inte varit aktiv i en ridklubb sen jag red på ridskolan, och det är tio år sen i år. Började tävla med min nuvarande häst under...
Svar
5
· Visningar
1 605
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna