Ej dräktig?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lothlorien
  • Startdatum Startdatum
L

lothlorien

Hej alla
Vi har ett sto som betäcktes förra sommaren i juli men som nu i blodprov visar sig vara ej dräktig. Hon har under hela den här tiden inte BRUNSTAT EN ENDASTE GÅNG trots att hon gått där det funnits flera olika hingstar. Vet någon här om det är möjligt att ett 4-årigt sto kan låta bli att brunsta i 9 månader utan att vara dräktigt?

Helena:confused:

Sv: Ej dräktig?

Hon kan ju ha resorberat eller kastat utan att ni har märkt det. Under vintern så brunstar heller inte de flesta ston.

hmm, så kan det ju vara. Det är bara det att flertalet av andra ston där vi haft hästar brunstar ju "i tid o otid" känns det nästan som. Ja vi ombetäcker henne för det ingick i köpet o får nu ett år extra på oss att göra en fin ridhäst av henne. Det är ett vackert kritvitt arabsto. Det känns inte som det är idé att göra ultraljud på henne utan vi ser tiden an o ställer henne mot nån hingst (vår egen till en början) för att se vad som händer.
Tack för ditt svar::bow:

Fast jag skulle göra UL för att kolla så allt står rätt till och försöka göra ett bakt-prov under brunst också. Så Ni inte håller på och betäcker på något som inte blir.

okej. Vi gör så. Det är ingen brådska alls med henne. När hon blir betäckt igen så vill vi gärna ha ett försommarföl så då vår senaste kom mitt i ett snöoväder (ja se NORRLAND!) Vi kollar av om hon börjar brunsta igen o tar henne då till en klinik för koll.
Tack igen för ditt svar :)

Antagligen har hon en gulkropp som står kvar och förhindrar ny brunst. Då kan ni få vänta i evigheters evigheter.
Åk iväg och gör ett ultraljud och få henne sprutad, om det är som jag tror.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 678
Senast: Karro-Lina
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 388
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka