Tycker inte det är jämförbart att åka på träning med att klämma in hundra hästar i tältstallar på en anläggning där en allvarlig luftburen smitta finns. Jag har inga problem med att åka på träningar eller tävlingar där hästar är friska, men jag åker självklart inte på träning (eller tävling, framförallt inte meeting) till en anläggning där hästarna har feber vilket är vad som har hänt här. Något jävla eget ansvar får man ju faktiskt ta som hästägare.
En pratar om att hen inte vill tävla i grannstallet som hen kan rida till
En pratar om att stå i tältstall SOM INGEN HÄST stått i innan tävlingen som dessutom RENGÖRS mellan varje tävling (Definitivt på alla travbanor med 100% säkerhet)
Hur kan ni tycka att de är fel ?
Mantorp GJORDE fel, de skulle varnat redan vid dödsfallet. Det säger jag inget om !!!
Men skulle inte för det avstå att tävla i området. (Mantorp har ju ingenting i närheten) Travfolk har enligt mitt tycke (i vanliga fall) större koll på säkerhet kring sjukdomar än vilken svensson ridhästanläggning som helst.
Och med tanke på Flyinges storlek ser jag återigen inge konstigt med tävlingar där om de säger de kan klara säkerheten.
Vilka vet bäst ? Veterinärer eller "vi på ett forum" ? Hade lätt tävlat på Flyinge om de säger de ska ha sina tävlingar.