Egoistiskt med självporträtt?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag målar, bla med ritplatta till datorn, och har tränat på människor. Den första ordenliga målningen av en människa blev ett självporträtt och det är strax färdigt.

Jag brukar lägga upp mina målningar eftersom jag tar emot beställningar och snart har jag en hemsida redo.

Men en person i min närhet påpekade att det kan ses som väldigt egoistiskt att lägga upp ett självporträtt. Är det så? :o
Jag har inte på något vis förskönat mig genom att göra mig smal eller vacker, jag är som jag är :p

Sv: Egoistiskt med självporträtt?

Håller helt med Trani.
SJÄLVKLART ska du lägga upp det på hemsidan!

Ett visst mått av egoism är bara bra! Dessutom så gör ju alla konstnärer självporträtt. Egentligen kan man ju kalla all konst över huvudtaget för en form av självporträtt i om att man avbildar sin värld/sin syn på världen objektet i någon form.

Dumheter!
Måla på. Och lägg ut det här också ;)

(låter som någon är avundsjuk på din talang :D )

Har flera konstnärsvänner som använder självporträtt just på sina demosidor, det verkar vara ett hyfsat etablerat sätt att demonstrera sin porträttskicklighet.

Har flera konstnärsvänner som använder självporträtt just på sina demosidor, det verkar vara ett hyfsat etablerat sätt att demonstrera sin porträttskicklighet.

Jag kan bara hålla med, de som vet hur du ser ut kan ju se hur resultatet blir:). Skulle det bli snyggare än originalet så lär nog ingen klaga, är det inte det man VILL snygg bild;)

Varför skulle det vara mer egoistiskt än att lägga upp ett selfie på FB? Kör på!:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 600
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 528
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 937
Senast: lundborg
·
Träning Härom kvällen var vi ute och skulle natta hästarna sambon och jag. Har släppt ihop allihop till en enda flock, dvs tre shettisar, två...
Svar
7
· Visningar
926
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur