Egna hinder?

B

Buffalo_brud

Jag behöver tips på hinder (alltså bommar) som man kan göra själv.

Själv har jag gjort ett rosa/grönt "plank" med Vita hjärtan/vita hästar på :D

Har ni några tips på lite udda hinder som man kan göra själv?
:banana:

Ja har gjort en vattenmatta en gång! Med en gammal poolduk och lite pinnar (tjocka och långa)! Gjorde en ram av pinnarna och fäste sen fast duken, då vart den en fullt fungerande vattenmatta + att man kunde flytta den ganska lätt!

hehe* :idea: kom just på en ide.. :D

Kan man inte ta en ljusblå sopsäck (dom är ju ganska tjocka) och typ klippa sönder i en rektangelform och sedan häfta fast på två långa "pinnar"

Och göra en vattenmatta? :D

Det måste väl gå eller? :confused: :D

Sedan när sopsäcken är ful och trasig häftar man dit en ny sopsäck och tar bort den gamla :D

VAD säjs? :D

Det går, men om man vill ha ngt mera hållbart så kan man ta en blå pressening, det har jag tänkt göra, men jag rider på min kompis ridbana och vi ska gräva ett riktigt vattenhinder :) Perfa avstånd är det till henne, 10 min skritt, lagom fram & avskrittning på vägen dit & hem :D Själv har man ju ingen ridbana :p

Polkagrisränder.
Min klubb har ett sådant, och det märks väl vilka hästar som aldrig sett ett sådant innan....

enkla och lätta murar och lådor gör du av 2 skivor plywood och gångjärn, och så en bit kedja så att "lådan" inte går ner i spagat..
tips? :devil:
muren.gif

vilken häst skulle tveka här då? :angel:

smart skall göra ett sådant bra att ha att träna läskiga hinder me, :eek: hemma har vi vaxdukar osm vatten mattor fungerar jätte bra sen har vi däck och konor som utfyllnad
min gammla ridlärare gjorde en grind av gamla trä bitar som skulle sitta på ett hus jätte lätt
bommar är väll inte så lätt att gö skälv men du kan ju gå ut i skogen och se om det finns ngt bra träd där (om du bor så och att du får göra de för skog ägaren) att göra bomm av, sen kna du åka runt till olika klubbar och fråga om dom har gammla bommar dom inte vill ha längre

hoppas det blir bra

/Boken :bump:

Jag behöver tips på hinder (alltså bommar) som man kan göra själv.

Själv har jag gjort ett rosa/grönt "plank" med Vita hjärtan/vita hästar på :D

Har ni några tips på lite udda hinder som man kan göra själv?
:banana:

förresten, ska du köpa bommar och inte är så rik att du kan köpa hästhinderbommar för 300 kr stryck så köp 3 meters hörnstolp och såga av spetsen(25 cm).. då får du bommar som är 2,75 m långa, det duger utmärkt till hemmaträning, dessutom kostar det bara runt 60 kr styck :idea:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 997
Senast: zarmino
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 790
Senast: Tualma
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: Nova123
·
Trav Jag behöver lite tips och höra era erfarenheter. Jag ska sätta tungband på en häst för första gången. Den drar då snabbt upp tungan i...
2
Svar
34
· Visningar
3 346
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar