Eggersmanns Maisflocken info.

M

-moa-

Jag söker ett hög MJ foder med måttlig mängd Smrp och fick nu syn på Eggersmanns Maisflocken, dvs. "cornflakes".

Men, jag är orolig över hur mycekt stärkelse och socker det har egentligen, hittade ingen info. om det i pdf. brochyren jag laddade ner.

Jag vet att majs kan vara väldigt svårsmält (inte bra) och även har mycekt stärkelse (heller itne bra) MEN i desperation så vill jag iallafall kolla upp exakt hur mycekt detta foder har av de två sakerna.

Även så undrar jag hur pass mer lättsmält det blir av att bli värmebehandlat och gjort till flingor?

SNÄLLA om nån vet så let me know!

Också, brukar det vara smakligt för dom att äta? Min dam är kräsen.

Sv: Eggersmanns Maisflocken info.

PS: Och, finns det nån gräns för hur mycket man 'kan' ge per 100kg häst och fodertilfälle?

Jag kan inte svara på så många av dian frågor men har fodrat med majsflingor när jag jobbade på irland. Vi blötte upp dem och gav till de heta hästarna. Det fungerade utmärkt och de blev väldigt runda och fina.

varför ger du inte OLJA? massa energi och inga farligheter. proteinet kan du ju fylla upp från annat foder, tex lusern.

all säd innehåller mkt stärkelse.

För att jag redan provat det, i alla mäjliga kombinationer (olja+lucern, olja+kraftfoder, alla tre, med betfor, utan befor, med riskli och etc.) men, hon gillar inte när det är geggigt och det vart ändå itne nog med MJ totalt eftersom jag inte kunde få i henne så mcyekt av det pga. kräsenheten.

Eventuellt så äter hon betfor med olja och riskli, emn jag skulle ändå behöva nåt bra hög MJ basfoder att ha ihop för ananrs blir det ändå inte nog med MJ helt enkelt :(

KL

ingen som har nån info om hur mycekt stärkelse o socker det är? elelr hur pass mer lättsmält det blir av värmebehandlingen?

Liknande trådar

M
Foder & Strö Ok, så ännu en fodertråd, det får nog bli min sista på ett tag för känns som jag spammar och det var inte meningen, men har letat här...
Svar
12
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar