eget pälsglans

P

peace_

Hejsan ,
Jag har hört att man kan göra pälsglans av barnolja och vatten?(i en sprajflaska)
Är det "sant" ?
Brukar inte andvända pälsglans men om man kunnde göra det av barnOlja och vatten , så skulle det va kul att prova ..
MVH;)

Sv: eget pälsglans

hej har aldrig heller hört det, men det låter ju ganska vettigt! vet att en kompis blandade ut pälsglans med olivolja för att det skulle bli billigare o det funkade alldeles utmärkt! barnolja är ju inte så dyrt så det är ju bara att testa! :D

Blir det inte fett i pälsen då?
Olja=fett Fett=löser sig inte i vatten.

Jag var inne på att köpa silikonspray på bilaffärer/färgaffärer men vet ej om det billigare eller bra för huden.

snigelfarmor skrev:
Jag var inne på att köpa silikonspray på bilaffärer/färgaffärer men vet ej om det billigare eller bra för huden.

Silikon spray är grymt bra! Använder det inte själv nu, men har testat en gång för längesen på en shettis som jag red. Bättre glans än pälsglans kan jag säga! Men tvivlar på att det är nyttigt att använda som sagt.

hmm, det vet jag inte men jag brukar droppa nlite barnolja i ryktborsten innan tävlinar o sen rykta, det blir glansigt osså får man bort stöv o sånt bättre

blanda sköljmedel och vatten!!
Men tänk på att det ska vara milt sköljmedel!
det finns ju parfymfria!!
Funkar super...
Lycka till

Jag brukar använda barnolja både i svansen för att reada ut den och att sätta mellan knopparna som gör att stövet inte syns (mrk brun häst) och jag tycker att det har fungerat utmärkt hittills.

Bara för att det är "avsett" för djur behöver det inte vara bra. Finns många hästar som börjar klia sig av pälsglans.

har babyolja till mulen , :)
men myran behövs de inte på den är ändå så len:love: :)

Prova kan man ju alltid, det är ju inget farligt...
Men jag skulle tro att det blir kletigt och absolut inte glansigt efter ett par gånger = jag tror inte det blir bra.
Jag har själv stort lockigt långt hår och på det fungerade det inte alls.
// M

Förresten. Jag använder vanlig matolja i svansroten på min ponny så den inte ska vara så torr och klia. Märkte även att svansen blev väldigt blank och lätt att reda ut. Så varför inte ha det som glans :idea: Olja är ju en naturlig produkt iallafall.

Har också märkt det, men jag brukar använda olivolja, har det till hovarna också, funkar faktiskt över förväntan...

Barnolja är ju helt ofarligt (förhoppningsvis) så det kan säkert bli bra.
Det är ju bra till allt möjligt på småbarn så varför skulle det vara skadligt för hästar... du som förfasade dig t ex... :)

Liknande trådar

Hästvård Det går ju åt en del pälsglans så jag tittar om det går att göra eget för att minska utgifterna. Är det någon som gör/har gjort som har...
Svar
2
· Visningar
398
Hästvård Någon som vet om man kan göra ett bra pälsglans själv? Med två islandshästar och en ponny går en flaska åt ganska snabbt hos oss...
Svar
6
· Visningar
1 395
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?