Eget avtal

B

BrokenSilence

Är det någon här som har skrivit ett eget avtal gällande tex fodervärd??

gäller ett sånnt som man skriver själv (med underskrifter och så, självklart) på precis samma sätt som ett färdigtryckt??

Sv: Eget avtal

Huvudregeln är att ett avtal, muntligt så väl som skriftligt gäller. Det finns massor av undantag men som sagt, huvudregeln är att det som är avtalat gäller.

Muntliga avtal gör dock att bevisningen är besvärligare om det skulle bli tvistigt vad som verkligen är avtalat. Att något är avtalat skriftligen är dock inget som garanterar att tvist ej uppkommer, man kan ha menat olika saker vid avtalsslutet eller man kan ha förbisett en möjlig situation som med andra ord ej regleras i avtalet.

Ditt avtal gäller precis på samma sätt som det som någon annan har skrivit. Det kanske inte är något bra avtal, men gäller gör det!

ok! tack så jättemycket för ditt svar

Jag har gjort det med min mamma för att jag skulle stå som uppfödare på min numera 2-åriga häst. Jag skrev alltså mig som fodervärd åt stoet, annars blir hästägaren automatiskt uppfödare (halvblod iaf). man skickade med kontraktet när man registrerade fölets nedkomst.

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 286
Senast: Vicks
·
Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
1 341
Senast: starcraft
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Shaggy
·
Ekonomi & Juridik Hej Jag är inne på att lämna min häst på livstidsfoder då den inte håller för det jag vill. Jag har intyg från veterinär vad den håller...
Svar
6
· Visningar
1 459
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama