egen ridgrimma

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare DjChuikita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 884
D

DjChuikita

har fått en ridgrimma uppsydd åt mig av en kompis, den är svart med kornblått foder på nosgrimman, sidostyckena, pannbandet mm samt kornblåa tyglar på 2 m...hon har sytt om en vanlig grimma till ett milt hackamore..fungerar precis som ett vanligt hackamore fast mycket mildare & skonsammare...mitt svarta sto blev jättefin i den ridgrimman :-) kompisen tog bara 250:- för att sy den åt mig vilket är bra mycket billigare än vad distansritt.nu tar för sina träns...så nu ska jag å pållen träna lite på att lyssna på detta istället för på vanligt tränsbett ibland.. :cool:

Sv: egen ridgrimma

det låter jättesnyggt. Vill själv ha ett blått träns men det är så DYRT, jag har inte lust att lägga ut så mycket pengar när det inte är min egen häst.

Liknande trådar

M
Utrustning Hej! Tänkte att vi kunde samla alla som gjort egna sidepull eller dyl i denna tråd..? Gjorde ett eget idag, och det fungerade till min...
Svar
5
· Visningar
2 098
Senast: diabla
·
F
Utrustning idag så red jag i samlad trav & mest skritt på volter här hemma på ängen, på ett ganska tjockt bett, en granne kom över & tog en...
Svar
10
· Visningar
1 513
Senast: Silly
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 853
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka