Egen idé om hästprodukt

T

trolli

Jag har en idé om en hästprodukt jag skulle vilja göra verklighet. Är det någon som vet hur jag kan/ska gå till väga?? :bow:

Om man ska ta patent m.m.

Sv: Egen idé om hästprodukt

Mitt tips är att du åker runt till olika stall och kollar om intresse finns av produkten innan du börjar söka patent och sånt eftersom patentprövning kostar pengar så kan det vara bra att man kollar om produkten kommer att sälja. Sedan måste man ju ha en tillverkare om man inte tänkt att tillverka produkten själv hemma på kammaren. Leverantörer för materialet (se till att hitta bra material till ett bra pris). Det är lite pyssel men jag tycker absolut att du ska nysta i det. Tänk, det kanske blir den nya skiftnyckeln:D:D:D:D

Jag har en idé om en hästprodukt jag skulle vilja göra verklighet. Är det någon som vet hur jag kan/ska gå till väga?? :bow:

Om man ska ta patent m.m.

Om du ska visa den innan du söker patent så var väldigt noga att inte visa för mycket, lätt att sno andras idéer. Dom kan påståt att dom inte alls är intresserade sen kan dom kopiera din produkt mitt framför näsan på dig.

Hej!
Ta kontakt med en uppfinnarrådgivare och pressentera din idé, dom vet sen i vilken ordning som man ska gå till väga....läs mer på denna länk ;) finns rådgivare i hela landet.
"]http://www.uppfinnare.se/page.asp?pageid=2256"]

Har du börjat att söka på webben om din idé finns redan? Man kan söka pengar 15.000 för att kunna göra en förstudie hos Almi om dom tycker att det är en bra idé.

Patent är dyrt...jag har sökt och det kostar 35-40.000 kr så gör inte det i det har läget, ett tips. Om du vill ha mer tips så skicka gärna ett PM jag är " uppfinnare" (gud så fånigt det låter) och ska ut med min grej på onsdag för skarpt test :bump: det är såå kul att jobba med...fast jag är redan inne på tredje året innan jag får se det live!!!
Mvh Linda

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
622
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 404
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 539
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023