egen hemsida?

J

-jossan-

jag bara undrar om nån kan berätta hur man gör en egen hemsida har läst en annan tråd om det men förstår inte så mkt... kan inget om datorer, och så undrar jag om man kan göra det gratis??:confused:

Sv: egen hemsida?

Sökfunktionen fungerar fortfarande, och en sökning på "gratis hemsida" lär ge dig tillräckligt med information...

-jossan- skrev:
jag bara undrar om nån kan berätta hur man gör en egen hemsida har läst en annan tråd om det men förstår inte så mkt... kan inget om datorer, och så undrar jag om man kan göra det gratis??:confused:

Jag har precis sökt bland sajter som erbjuder gratis hemsidor. Fastnade på Passagen och skaffade mig ett eget hemsideutrymme. Nåja, sålångt var det enkelt....;)

Men sen fattar jag ingenting om hur man får in bilder och text??:confused:

Man ska tydligen ladda ner ngt pogram som heter FTP (tror jag det var?) som ska hjälpa en med struktur, att skriva och få in bilder mm. Men jag vet vilket av alla FTP-program jag ska välja och själva programmet verkar obegripligt för mig!?! :crazy:

Skulle vara kul att lära sig detta själv och slippa betala en massa......men som det ser ut nu tror jag att jag ska anlita ngn istället.... :(

För att lära dig html-kod är detta en rätt bra början:
http://www.tiger.se/dok/abctext.html

FTP är ett program för att ladda upp bilder och html-dokument mm och behövs som regel inte om du lägger upp sidan på sajter som erbjuder gratis utrymme, såsom http://geocities.yahoo.com/join/.
FP är en förkortning av FrontPage, vilket jag tror du syftar på. Programmet finns i Microsoft Office. Där kan man göra hemsidor, men är väl inget program jag rekommenderar egentligen.

Det enda du behöver är Notepad/Anteckningar och sidor som beskriver vilka taggar som behövs för att åstadkomma det du vill. Börja med länken överst =o)

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Raderad medlem 149524
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix