Egen häst eller medryttarehäst?

hollypolly

Trådstartare
Behöver olika synsätt på detta nu för jag letar efter egen häst, hittar ingen som känns bra.
Är medryttarhäst något att satsa på tills vidare ?
Jag har haft både egen och medryttarehäst förut, vad tycker ni är för och nackdelar ?
 
Vill man inte vara i stallet varje dag och även slippa ansvaret som en egen häst innebär är väl medryttare ett jättebra alternativ. Har man sämre ekonomi är ju medryttare bra också eftersom det är gratis alternativt några hundralappar. Egen häst är flera tusenlappar per månad.

Vad som är bäst passar en själv bäst beror på kunskap, intresse, ekonomi och andra förutsättningar. :)
 
Men det är ju verkligen beroende på vad man vill ha ut av det.

Man kan ju lika gärna se det som en fördel med medryttarhäst att det inte tar så mycket tid och att man slipper vara där alla dagar i veckan som man kan se det som en fördel med egen häst att man får något att lägga massor av sin lediga tid på och aldrig behöver vara begränsad i hur ofta man är där... :pFör att bara ta ett exempel.

Har du haft både och så har du väl ändå ett hum om vad du vill ha ut av ditt hästeri, så vad passar dig bäst just nu är väl snarare frågan.
 
En fördel med att vara medryttare under tiden du letar häst är att du inte tappar din ridkänsla och dina ridmuskler, det är bra att ha vid provridning.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 383
Senast: Johannna1
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 563
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har haft två hästar som av olika anledningar fått tas bort. Den första var gammal. Det var sorgligt men OK. Hon hade haft ett bra...
2
Svar
26
· Visningar
2 172
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
667
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp