Eftertoaryck...

L

lisa

Nu måste jag bara fråga om era katter gör som min tant.

Nästan varje gång hon har varit på toa (där hon förövrigt gräver maniskt i flera minuter oavsett lådstatus) så fullkomligt flyger hon ut ur lådan, får ett tokryck och slirar runt i lägenheten som en galning en stund :rofl:

Sen blir hon som vanligt och går och lägger sig och sover eller nåt :crazy:

Gör era katter så?

Sv: Eftertoaryck...

Mina egna katter gör inte det, men har stött på en del katter som gjort det, så din är inte den enda. Fast min ena är en grävare.

Min sambos kommentar brukar vara : "jaha, lätt som en fjäder igen?" :D

Min dam har tokryck innan toalettbesök, gammelkissen var likadan. Pappa kallade det alltid bajsryck. :D

Ja, oftast. Den katt vi hade när jag var mycket yngre gjorde också så, liksom min mormors numera döda kastrat.

Jodå våran gumma gör precis likadant haha. Otroligt roande att se på! :rofl:

Jag känner igen det där. :D Min gamla kastrathona verkar vara hälften så tung efter hon har varit och lassat. Jäklar vilken fart hon får. :rofl:

Hahaha! Känner igen mig...eller snarare en av mina kattfröknar...

Den slutsats vi har dragit om vår katt är att hon försöker fly undan diverse odörer...

Hon är nämligen ytterst hygieniskt sinnad och förefaller hata all smuts och orenhet- städar extremt noga efter sig och även efter sina mindre nogräknade kattfränder, vägrar besöka kattlådan om sanden börjar bli lite ankommen osv., så vi föreställer oss att det är för att fly undan lukter som hon racar från toaletten efter att ha uträttat lite större ärenden...

*kl*
Mn katt har snarare före-lådan-ryck.. Han kan springa runt och busa och ha sig som en galning för att helt plötsligt springa bort till lådan och gräva,gräva,gräva,gräva,gräva,gräva,gräva,bajsa,krafsa över,krafsa över,krafsa över,krafsa över,krafsa utanför lådan,krafsa utanför lådan,krafsa utanför lådan,krafsa utanför lådan.... Sen måste man tvätta sig för man blir faktiskt smutsig när man varit på toaletten. Efter det är det fullt ös igen...

Min katt har också före-lådan-ryck. Han jamar som en tok innan och är allmänt orolig. :crazy:

Min kisse gör sådär då hon tycker det är lite dyngigt i lådan..:D
Då vet man att hon tycker det är dags att matte ska städa , då hon kommer flygande ut från toaletten..annars gör hon aldrig sådär..då stannar hon kvar och gräver över..

Kan fylla på med att jag var vakt åt ett par kattdamer, den ena fick just sånadär efterryck, den andra kom istället fram till en och jamade, och följde efter en och fortsatte jama ända tills man städat lådan. ;)

Liknande trådar

Katthälsa Tant siames är 12 år i vinter och har aldrig haft urinproblem. Tills nu. I skrivande stund är hon helt nyopererad för urinsten. Stenar...
Svar
1
· Visningar
729
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 667
Senast: Amaranthe
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 776
Senast: AnneB
·
Övr. Katt Hej alla! Jag har en gammal katt. Hon har alltid varit lite speciell och som liten tippade jag på att hon inte skulle bli särskilt...
Svar
5
· Visningar
1 874
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama