Eftersom hästar presenteras...

D

Dixie Chick

Så kan vi väl ha en presentationstråd för marsvin också! Bild, namn, gärna ålder, intressen, favoritmat etc!

Jag kan börja:

th_100_0324.jpg

Namn: Wilma
Ålder:c:a 2 år (vet ej säkert då jag övertog henne samt nästa marsvin från en ägare som bara fått dem av en bekant).
Intressen:Äta, reta syrran:devil: , sova inne i huset, vara ute i uteburen.
Favoritmat: Lätt::love: Persilja! Även gurka, sallad och paprika går ner.

th_100_0350.jpg

Namn: Naomi
Ålder: samma som ovanstående marsvin då de är systrar.
Intressen:Gagga med syrran:p , klättra på huset, skrika efter mat...:D
Favoritmat: Persilja, gurka, sallad.

Så, nu e d eran tur att presentera Era grisar! :) :D

//DC

Sv: Eftersom hästar presenteras...

hmmtralalalala9tn.jpg

Namn: Dunder
Ålder: ca 1 år, köpte honom i en djuraffär.
Intressen: Jaga katterna, äta och vara ute i uteburen
Favoritmat: Morot,morot och åter morot...persilja är ganska gott. Äter igentligen det mesta, men ändå ganska kräsen. Grönsakerna kan få ligga ett tag innan han äter dem!

Haha, gullefjun! :love: :D Måste vara en korsning, vet du mellan vilka raser?

Inte en aning...han är nog bara ett vanligt virvelmarsvin!
Hade ett marsvin innan honom som vr jättelånghårig, var tvungen att klippa pälsen i rumpan ibland för den blev alldeles för lång!
Köpte honom i samma zooaffär och dem köper alla sina marsvin från samma person!

Ja, det är ofta så att djuraffärerna köper från uppfödare som egentligen bara föder upp för skojs skull. Jag har aldrig stött på någon affär som haft grisar med stamtavlor.

Mina fick jag gratis. Hade ja inte tagit dem hade de blivit ormmat! :eek: Tvekade inte en sekund. Tog dem direkt. Den ena (Naomi) var så tunn att jag kunde sätta ihop tumme-långfinger runt hennes mage...:( Trött var hon också. Wilma däremot såg mycket bättre ut. Förmodligen var hon den som tog all mat. Dessutom bodde de i en bur som var kanske 40 x 30 cm... :eek: :devil:
Nu har det vänt och Naomi är mycket tjockare och piggare. Däremot tror ja att hon har en cysta på äggledaren då hon tappar päls på sidorna samt har en liten knöl vid ena bakbenet. Men sålänge hon mår bra så tror ja inte ja gör ngt åt det. Märker ju snabbt om hon får ont.

Köpte du Dunder som bebis?

Kan du inte välja ut några då? :angel: :D

Ja, jag vet inte hur gammal han var, men han var ju betydligt mindre än nu! Dem ringde mig så fort dem fick in honom, ville ha ett långhårigt, men han var den som var mest långhårig! :D

Hur gamla ska marsvin va för att kunna ta dem från mamman och sälja som på djuraffärer!?

Jag fick en kull ungar en gång (extremt söta!! :love: ), och efter lite forskning innan kullen kom så fick jag reda på att man kan skilja mamma och ungar när bebisarna är runt 8 veckor. Sen vet ja inte om alla uppfödare gör så dock.

8 veckor...då är alla redan dräktiga.... senast 5 veckor skiljer man på syskonen åtminstone, hanungar är lite små för att lyckas para sin mamma men det kan gå det med och för att inte tala om sina systrar!

Ingen som har bild på ett marsvin i åldern ca. 8-12 veckor så kan jag jämföra!?

47 stycken......!!!!!!
Herrejesus...det var ju inte så många....hehehe....eller joo!!!
Tycker det räcker med alla mina andra djur jag har här hemma!

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Du har ju hela beståndet ju!!! Kanske är det därför som vår djuraffär aldrig har några mariga svin... :D

Vad har du för raser då? För eget bruk eller säljer?

:confused: Nu blir ja förvirrad... Kanske var det inte åtta veckor, men ja tror det! Det var ett par år sedan så ja kommer inte riktigt ihåg kanske. Men med 80 % säkerhet så jo, rådet var att skilja dem vid 8 veckor... Pratade med flera uppfödare samt djuraffärer. Men men, det var det jag visste; alla gör inte på samma sätt! :D

Kan ta ngra få i taget... Tills bilderna tar slut typ x)

15x4kxx.jpg

Namn: Baltazar
Ålder: ca 2 år
Intressen: Pyssla med sin kompis
Favoritmat: Gräs

15x4nid.jpg

Namn: Bukefalos :D
Ålder: ca 2 år
Intressen: Kika över kanten till grannen
Favoritmat: Gräs

de är bröder x)

banan ätande zimba

namn: zimba
ålder: 3 år ( på ett ungefär)
ras: rex korsning
favvomat: banan,sallad,gräs

Zimba19-11005.jpg

virvelmarsvinet müslie

namn: müslie
ålder: 5 tror jag
ras: virvel
favvomat: gurka! så fort man hackar något i köket,tror hon att det är gurka och skriker:love:

det andra marsvinet på bilden är Svartmage, han dog i oktober. han var nått år äldre än müslie.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka