Sv: Efterlyser solskenshistorier
Min dam hoppas jag på att hon blir en solskenshistoria.
Än så länge går det bara framåt.
Proffstränaren i finland där hon stod ett kort tag dömde ut henne o sa att hon är galen o kommer aldrig gå att köra o tävla med.
Men jag var kär o galen o köpte henne. Min chef sa lycka till, ta på dig all skyddsutrustning du har och skaffa försäkring.
Så länge man skrittar är det lugnt, men sen i traven går det bara snabbare o snabbare.
Så i början skritta jag, jogga,skritt, jogga. hon fick aldrig chansen att dra iväg.
Men i dec så var vi ute på några riktiga skenturer. Då var jag rädd.
Sen flytt till egen gård, och stod utan sele o vagn. Så det var bara o börja ridträna. Hon är riktigt duktig under ryttare, kan jogga i form, gallopträna mycket.
Sen i feb så hitta jag vagn o sele till rätt pris. och börja köra henne.
Vet inte om all ridträning eller bara breaket från proffsstall gjorde att hon har växt något enormt i psyket.
Joggar henne i flera km utan antydan till ökning eller sken. Kan köra intervaller i backen.
Och det som gör mig absolut gladas att jag kan köra snabbjobb med henne på rakbanan. När jag köpte henne sa jag att jag aldrig skulle köra snabbjobb, att jag inte våga. Chefen sa det med att hon aldrig skulle kunna gå på en rakbana.
Men mycket av det hon aldrig skulle kunna göra, går fintfint nu.
Det enda som är kvar o se är om hon klara att hålla sig i skinnet i grupp med andra.
Ska snart gå någon provstart så får vi se om det sen blir start på riktigt?
Så allt går, tar bara lite längre tid!