Efterkontroll

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Har som jag skrivit i en annan tråd inte så vidare bra förtroende för min bm. Eller rättare sagt jag tycker att på de få frågor jag haft så har jag fått konstiga och i vissa fall rent felaktiga svar, vilket har gjort att jag sökt information från andra ställen. Som ett exempel så frågade jag om värkar och när man vet när det är dags att åka till bb. Hennes svar var att det kändes inte annorlunda än om man väntade en bebis. Vilket ju var ett givande svar till någon som är gravid för första gången..... :smirk: Hon skulle även igår känna på min mage och efter att ha klämt runt en stund så konstaterade hon att hon kände tre huvuden! :eek: :eek: Men så kan det ju inte vara skrattade hon och så var det klart.........

Hon informerade även om att man skulle kontakta bvc så fort man kommer hem från bb och att man skulle ringa mvc för att få tid till efterkontroll. Men jag inbillar mig att efterkontroll är en gynekologisk undersökning? Om det är det så vill jag inte att den görs av henne. För första gången i mitt liv så känner jag obehag inför en gyn undersökning. Det har aldrig varit problem tidigare, men jag har inte förtroende för henne med kläderna på så det kommer inte att bli bättre när jag tar av dom.....

Innan jag blev gravid så bokade jag tid hos en annan gyn, på en privat klinik. När jag var hos henne första gången så var jag redan gravid och hon hänvisade mig då till mvc. Jag var även där en andra gång för att jag ville inte vänta tills ul i ve 18 för att se om båda bebisarna fanns kvar och eftersom min bm inte ville kolla så ringde jag till andra gyn och bokade tid för ett vul. Då skämtade hon om att hon minsann inte ville se mig där igen förrän på efterkontrollen. Innebär det att jag kan gå till henne istället?

/Timsetim
 
Sv: Efterkontroll

Självklart har du rätt att gå till vem du vill.:idea:
Det är synd att du inte har fått ett bra förtroende för dim Bm då det ibland behöver "pratas" om både det ena o andra.

Lycka till
 
Sv: Efterkontroll

Självklart har du rätt att gå till vem du vill.:idea:

Tack och lov!!! ;)

Det är synd att du inte har fått ett bra förtroende för dim Bm då det ibland behöver "pratas" om både det ena o andra.

Det är då jag är glad att jag bla har er här på Buke. Jag har fått många bra svar på mina frågor av er!!:bow:

/Timsetim
 
Sv: Efterkontroll

Nu senast, var på efterkontroll för en månad sen så gjordes ingen gynkoll. Bm bara frågade om allt kändes bra etc.
Tidigare har läkarna gjort kollen eftersom jag är snittad, men det har dom också frångått här i växjö.
Däremot fick jag svara på en enkät som bm hade i sin dator och hon ställde frågorna. Väldigt dumt då många frågor gällde vad man tyckte om sin bm , upplysningar , besökens utformning etc. Kan tro att ganska många låter bli att komma med ev. påpekanden då de gör så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
487
Senast: FrDrake
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: malumbub
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 778
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp