Efterfrågan på Stübbensadlar

Russis

Trådstartare
Hur är efterfrågan på dessa? Stor/liten?

Vilka modeller, storlekar är mest eftertraktade?

Sv: Efterfrågan på Stübbensadlar

Tror att alla modeller lättsålda, svårare är nog lite avvikande bomvidder som xx-vid eller xx-smal...
Tror även att andrahandsvärdet är rätt hyfsat.

Kolla runt lite och se vad folk begär för sin sadlar så får du kanske en hum om prisklassen...

Det beror nog säkert på var man bor och vilken bomvidd det är...
Här har du kunnat utan svårighet hitta Siegfreid 17" 30-31 i bomvidd för runt 1000:-...
Kort sagt, det har funnits ett överflöd av sådana sadlar till salu....
En av Jönköpings hästaffärer tar inte ens dom sadlarna i inbyte längre då dom är så svårsålda....

Men har du en i bomvidd 33 eller 34.... kan du lätt sälja den, för dom är det riv efter....

Bror nog väldigt mycket på var man bor, här nere så är stübben betydligt dyrare än runt tusen-lappen, vare sig det är en 17" eller 18".
Jag ska till jönköping och shoppa!! :D
Däremot så är som sagt x-vida och x-smala svårsålda här och går för mindre summor än de normala....

Oj, det var lite olika!

Någon som vet hur det är i Värmland med omnejd? Jag har kollat annonser, men inte hittat så himla många Stübben, och sen är det ju svårt att veta om de sadlar som finns utannonserade blir sålda, eller om de inte finns någon efterfrågan på dom.

Bakgrunden till frågan är att jag är intresserad av att köpa en Stübben som dock finns ganska långt härifrån. För att slippa krångla med att skicka tillbaka den om den nu inte skulle passa (och om nu säljaren i så fall skulle gå med på det, vilket ju inte är säkert...) så funderade jag på om jag kanske kunde sälja den i min tur sen i stället, om den inte passar. Därav undran om de är svåra eller inte att sälja.

Här finns det ganska gott om stübbensadlar i lite smalare bomvidder medans det är jättesvårt att hitta sadlar med bomvidd 32 och uppåt (oavsett modell.)

Det är stor efterfrågan på Stubbensadlar i vid och x vid bom men det finns ett vöerflöd av sadlar (överlag) i normal-smal bomvidd.

Sedan beror det också å¨p vilken prisklass du hade tänkt sälja den, kostar den 3000 blir det inga problem, 6 000 och välvårdad är också ett bra pris, men folk betalar ofast inte 7-10 000 för en hoppsadel (fast den bara kostar 12 ny och använd i nåt år eller så) utan det är bara dressyrsadlarna som är dyrare och kan säljas för ca 10.

Liknande trådar

Utrustning Vad jag läst mig till så ska wobbi vara riktigt bra stövlar. Men vilken modell kan ni rekommendera? Hur är de i storlek?
Svar
15
· Visningar
1 073
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
89
Senast: NilHe
·
Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: EZMK
·
Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈