L
lolo19
Har tillbringat förmiddagen hos vetten med min katt... En huskatt hona, 3 år gammal. Hon har vart riktigt dålig, diarre o kräks, håglös, gör utanför lådan som hon aldrig gör, verkar inte ngn kontroll... Stackars litten... Så vi åkte in i dag, fick en akutid, de tog blodprover o grejer. Hade världens bästa vet, så himla snäll o lugn. Tack för det=) Men, till saken... Det visade sig att katten bandmask ( vi skyller på mössen hon fångar), men det verkade vetten tycka va en lätt grej, hon fick en injektion med maskmedel så de ska vara borta inom ett halvt dygn.. Äckligt, men så är det juh.. *hyyya* Men det som vetten verkade tycka vara mer allvarligt är att hon hade en irritation på tjocktarmen, hon behövde massa mer fiber i kosten... Då känner man ju sig som värsta losern till matte som har gett henne Whiskas.. Har väl anat att det inte är det bästa fodret, men hon har ändå funkat på det, vart glnasig o fin i pälsen, gått på toa som hon ska.. Tills nu då..
Såå en vet räkning på 2000 senare har vi inhandlat special mat, Hills Feline W/D, det ska hon ha för fibrer, sen ska hon ha kokt vit fisk, kycklig, eller nötfärs till det.. Hur länge får vi se, hon måste ju bli helt bra först..
Men man börjar ju undra, jag kan ju inte vara den enda som fodrar med Whiskas?? Man börjar ju fråga sig, hur bra är det egentligen?? Har ju två till missar.. Vill ju inte att de me ska bli sjuka... Någon som har tips på bättre foder, vad fodrar ni med??
Oj så långt det blev...
Hoppas någon orkar svara...
Såå en vet räkning på 2000 senare har vi inhandlat special mat, Hills Feline W/D, det ska hon ha för fibrer, sen ska hon ha kokt vit fisk, kycklig, eller nötfärs till det.. Hur länge får vi se, hon måste ju bli helt bra först..
Men man börjar ju undra, jag kan ju inte vara den enda som fodrar med Whiskas?? Man börjar ju fråga sig, hur bra är det egentligen?? Har ju två till missar.. Vill ju inte att de me ska bli sjuka... Någon som har tips på bättre foder, vad fodrar ni med??
Oj så långt det blev...
Hoppas någon orkar svara...