Efter träningspass

S

speedygirl

Hur gör ni då med hästens ben, typ efter en hoppträning. Liniment, lindar sedan, eller bara lindor eller liniment. Vill veta hur ni gör!!

Sv: Efter träningspass

Brukar inte göra nånting annat än att skritta av ordentligt,och kanske stretcha efteråt...

Beror på hur hästen brukar reagera i benen, men normalt sett så eftersträvar jag att inte behöva göra något alls.

Jag skritter så klart hästen ordentligt efteråt och brukar sen linda benen.

Jag brukar skritta av ordentligt, kyla ner benen med antingen Swede Clay/Ice Gel/Liniment Blue/Isbalsam/Isspray. (Använder alltså något av det, inte alltihop på en gång!)

Sedan brukar jag ibland linda med Back on Track.

Mvh Huntress :)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 398
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
525
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V