efter ni kört vad gör ni med hästens ben?efter ett lättare pass?

L

lie

ja undrar hur ni gör med era hästar! efter ni kört en liten motionsrunda ..när ni är klara,då vad gör ni? är de inte ett så ansträngande jobb han fått så svampar ja bara av hans ben med kallt vatten! men lindar ni lr vad gör ni?? och efter ett snabbjobb?? :confused: vill bara höra vad andra gör med pållarnas ben!:)

Efter en vanlig joggingrunda gör jag inte något alls. Stretchar oftast.
efter snabbjobb har jag alltid kyllera, sedan beror det på hur hästen har kännts. Har han kännts lite småknacklig (vilket har hänt 1 gång...) så tar jag bort kylleran när den torkat och tar då radital liniment på leder. Har han gått väldigt ansträngande (typ provlopp/lopp) så får han ha lindor över natten.

Det finns lika många åsiker om vad man ska göra med en hästs ben och när man ska göra det som det finns häst ägare / skötare ovasätt om man har rid hästar eller kör hästar!

Olika från häst till häst, ponnysarna jag tränade i vintras är så olika, den ena gjorde jag aldrig något på och han speang som en klocka, medan den andra borde skulle kylas, värmas och lindas efter hårdkörning... Så olika från häst till häst tycker jag det är. Men stretcha gör jag på alla hästar...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Senast: Lavinia
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 788
Senast: Oknytt
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka