* efter namnet

Sv: * efter namnet

Det betyder att den är exporterad eller importerad, eller bara här för tillfällig träning/tävling.

Men den första jag länkade till har ett svenskt reg nr: 09-1723
Det står ju att den har svenskt frysmärkningsnr och detta stämmer med reg numret...

Ivory Jano är ju svenskfödd, -finns med i svenska registret, men exporterad till norge och därav stjärnan :idea:
ex hammering är exporterad efter att ha överstigit startbar ålder, därav ingen stjärna :)

dom andra har jag inte kollat på än... :)

nu har jag inte kollat jättenoga, men kan det vara så att dom som exporterats/importerats och inte startat efter att ha registrerats i det "nya" landet så får hästen ingen stjärna?

Exporterade (reg. i utlandet) hästar som starar i Sverige = *
Hästar som startar i sverige som är reg. i utlandet = *
Hästar som är i tillfällig träning i sverige som är reg. i utlandet = *

Färdig registrerade i sverige, importerade hästar har ingen stjärna.

Sedan finns det hästar (varmblodsvalacker) som inte får registreras i sverige p.g.a dom saknar avelsvärde. Ej svenskregistrerad. Tillfälligt i Sverige för träning, som man måste lösa en avgift varje år för att dom ska få starta. = *

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: igbest
·
Dressyr En till sån här tråd😅. Men om vi utgår från att vara i lod är nosrygg i 90 grader, vad är då 10% bakom lod? Läste nämligen i denna...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
11 269
Senast: Amanda_F
·
Hundavel & Ras Postade denna i två Svenska Sheltiegrupper på fb, men togs bort på 2 sekunder.... förstår inte varför jag blir förvånad. Intressant iaf...
Svar
2
· Visningar
492
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 906
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Te-samo-far, vad är det?
  • Budget
  • Vad gör vi? Del CCVI