Effileringssax

Silver Girl

Trådstartare
Hunden (golden) har fått vuxenpäls och även om jag inte tänker mig någon utställningskarriär börjar hon se lite väl ovårdad ut. Har hittat en bra hemsida som beskriver vardagstrimning och de rekommenderar en effileringssax. Men vilka är bra och prisvärda? Finns i pris från under hundralappen till närmare tusenlappen när jag letar. Känner inte att jag behöver den bästa för jag kommer nog inte att slipa den utan mest troligt köpa ny när den blir oskarp, men vill ju ha en som är ok.
Tips?

Jag har typ tre olika effileringasaxar, samtliga rätt billiga. Någon är från Ullared, nån typ dogman som är köpt på granngården eller nåt och så mågon annan i samma prisklass. Fungerar helt okej på Svansson och jag tycker inte det behöva så mycket bättre eftersom det är så lite och så sällan som en behöver fintrimma en Golden :)

Jag har typ tre olika effileringasaxar, samtliga rätt billiga. Någon är från Ullared, nån typ dogman som är köpt på granngården eller nåt och så mågon annan i samma prisklass. Fungerar helt okej på Svansson och jag tycker inte det behöva så mycket bättre eftersom det är så lite och så sällan som en behöver fintrimma en Golden :)
Håller med ovanstående,jag tror inte min är någon märkes sax,funkade utmärkt åt en collie o riesen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 021
Senast: Sasse
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 625
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 644
Senast: warg
·
Utrustning Ska köpa mej en ny transport och har nu svårt att välja Det jag letar efter är en glasfiber eller aluminium vagn. Alu golv ett måste...
Svar
7
· Visningar
2 404
Senast: mazariin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka