Effektivt flugmedel?!?!?!

S

_Sweetheart_

Bråttom! Alla tips välkomnas!

Har hört att man kan ha jodopax som flugmedel? Någon som använder det? Funkar det?

Annars vill jag ha tips på andra flugmedel som FUNKAR!

:bow:

Sv: Effektivt flugmedel?!?!?!

har ännu inte hittat något medel som finns att köpa som funkar bra.
framförallt så är bromsarna ett stort problem.
jag tar in mina på stall under dagen när de är utsatta det tycker jag funkar bäst och hästarna vill in i svala lugna stallet.

Tror faktiskt inte att hästarna lider av flugorna om dom går i flock och kan hjälpas åt att vifta bort dom!!!!
Däremot är broms och knott en riktig plåga för dem, jag har nu renons som jag tycker funkar bra mot knotten, bromsarna är värre, smörjer såren med tjärsalva, läker bra och håller djuren borta.
Tar in hästarna en stund på dagen om det blir för besvärligt...

jag har ett som heter Mygg&Sånt som funkar superbra! Förra året blev det ju hemmagjort med olivolja och vitlök :angel: men det funkade rätt bra det med, även om stallet stank vitlök :D

Jag har Ekholms hästdeo (tror jag det heter) Jag tycker det funkar bättre än Renons som jag haft de andra åren. Det verkar också funka mot fästingar! Sen jag började med det så får han väldigt få fästingar mot att ha ca 10 om dagen förut har han kanske en vart 7:e dag, trots att vi rider mycket i högt gräs.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 331
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10