Edinburgh dressyr

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare blondi3958
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 417
Känner flera som har Edinburgh, bla min tränare. Hon är väldigt nöjd med den och haft Edinburgh på sina senare hästar. Jag har ridit i hennes och den är oerhört bekväm! :love: Alla jag känner som har sådan är nöjda, och det gäller även deras hästar. :)

Våran som vi köpte ny kostade 15-16´000,-
Det är en väldigt bekväm sadel för ryttaren men den är inte rak, vilket gör att när hästen har musklat ur den (om du förstår vad jag menar) så ligger den och vippar fram och tillbaka och hindrar hästen från att muskla sig eller så blir den ojämnt musklad. Jag känner lika många nöjda som missnöjda och om jag var du skulle jag satsa på en med rak sadel som ex. Morris&Nolan, Frank Bains etc.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: fio
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
757
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 725
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka