Sv: Edel och Spannex samma?
Nä, undrar om din ÅF blandar ihop det? För Edel verkar ingå i Spannex-gruppen. Eller du kanske såg säcken själv?
Nix. Inte sett. Jag skulle köpa Spannex/Teknosans grönmassepellets. Knallade in till den mest välsorterade foderhandlaren jag hade för mig var ÅF. Nej de hade bara Edel och Kvarnby, och inget gräspellets utan det var ju lucern i både Kvarnby och Edel.
Nehe, jag åkte hem, kollade var närmsta ÅF låg och insåg att det var stället jag var in på. Så jag ringde, och undrade om de kunde beställa hem en säck åt mig? Varvid hon jag pratade med tyckte "hmm, det är något med det där, jag måste kolla och återkomma".
Under tiden kollade jag andra ÅF, och AB Joh Hansson som tillverkar Edel är ÅF för spannex med. Tyckte att om "min" foderbutik nu har Edel, så kan de väl om inte annat ta hem Spannex från AB JH..
Sen ringer de tillbaka från foderbutiken, och då har hon "ringt runt en massa". Och de besked hon fått av AB JH är att de köper in grönmassepellets på bulk, om det var just spannex eller bara från samma ställe vet jag inte. Och att de sen packar det i Edelsäckar och säljer under "Edel lucernpellets". Men att det inte är ren lucern, det är grönmassa i pelletsen.
Men att det är exakt samma sak i Edel som Spannex/Teknosan, precis samma sak. Men då att "det kanske borde stå på säckarna, för nu står det ingenting vad de innehåller"
Jag har dock inte sett varken en Spannex/teknosan-säck eller en Edelsäck.
OM det är samma sak är det helt okej för mig, jag vill ha tag i grönmassepellets och de får heta vad de vill. Men det kändes så snurrigt allihop att jag vill dubbelkolla om nån mer visste hur det låg till?