Easyboots istället för järnskor

W

White_beauty

Har hört talats om Easyboots och att man kan rida hästar utan skor. Tycker det låter väldigt intressant med hästar skulle kunna bli ridna utan skor. På den sida som informationen stod så stod det att man använder en viss teknik för att hästen inte ska bli ömfotad.

är det någon som har erfarenheter av att rida hästar utan skor? hur är det? hur lång tid tog rehaben från att använda skor till att hästen blev ridbar igen?

skulle vara jättekul att få svar:)

Sv: Easyboots istället för järnskor

Sök på forumet på "barfota" så får du massor av träffar, detta har diskuterats väldigt mycket.

Liknande trådar

Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 396
Ridning Vilka alternativ till järnskor borde jag titta på? Mitt sto har alltid gått med järnskor, sista åren också med sula. Detta efter en...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 870
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 318
Senast: Sasse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka