Earth Quake Ike

Sv: Earth Quake Ike

Herre jävlar! :eek:

Det är ju en bison! Duktig häst! Och modig ryttare... man kan ju trilla av! :bow:

Jag vet.

Jag var och hälsade på en veterinär som hade en tam bison när jag var i USA förra året. Den stod bakom ett trästaket och man fick klappa honom. Veterinärens barn brukade rida på den med sadel och allt. När vi stod där så härsknade tjuren till och hötte med hornet. Det tog i staketet som flög åt alla håll. Det var bara kaffeved kvar av plankorna.

Som du kanske förstår så satt vi i bilen på två röda.

Det är väldigt vanligt i USA att man använder "buffalos" till cuttingträning. Av sex amerikanska domare som RHA använt har tre sagt att deras träning till största delen utförs på just bison.
Det finns speciella rancher som föder upp bison för köttproduktion så det är inte svårt att hyra ungdjur som lämnas tillbaks efter ett halvår för att gå till slakt. Bison "håller" mycket längre än nötboskap i cuttingträning.
Ninni

Ja ! Den såg vi en annan gång vi berättade de får våra grannar som har bison.
Ja de våre såå KUL at få prova.:love:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag kom jag inte upp ur sängen förrän vid halv två. Motivationen saknades. Ute har det varit soligt till och från hela dagen...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 785
Senast: bettysmatte
·
Äldre VÄLKOMNA TILL DEN OFFICIELLA ESC2015 - FINALTRÅDEN! I morgon lördag kl 21;00 tävlar Måns Zelmerlöw och 26 andra artister/grupper i...
16 17 18
Svar
341
· Visningar
18 349
Senast: Lilla
·
Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 517
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag ramlade över en video på youtube där man samlat det man anser vara det som är allas "Top 10 Guilty Pleasure Songs" (här) . En del...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 540
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar