N

NinniD

Jag har precis börjat träna hoppning regelbundet och i allmänhet börjat satsa mer seriöst på träningen med min häst. Hon är inte så välmusklad (har inte gjort så mkt i sitt liv). Som kraftfoder får hon mustang original müsli. Det jag undrar är om man behöver ge ngn extra e-vitamin? Hur gör ni med era hästar? Tack för svar! / Ninni

Sv: E-vitamin

För att veta om behov är täckta så måste man veta näringsvärde och mängd på hela foderstaten, dock brukar det vara lite lite selen i svenska marker. E-vit och selen samverkar.

Sv: E-vitamin

För hårt arbete behövs 600-700 mg vit E/100 kg kroppsvikt./ dag. Läs på din foderpåse och se vad den innehåller, om du behöver tillskott eller ej. E-vitamin finns naturligt i växande grönt gräs så går hästen i gräshage under varma årstiden brukar inte tillskott behövas.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: Karoliten
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 349
Senast: Ise
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 707
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18