E-vit. + B-vit.

Karin87

Trådstartare
Hej!
Jag har fått rådet av min equiterapeut att ge min häst E-vitamin i tillskottsfoder ett tag. Jag hade funderat lite på att ge B-vitamin nu i vår när min häst börjar fälla, men kan man ge både B+E-vitamin samtidigt? Eller blir det konstigt eller något överskott av något då? Eller är det kanske bara onödigt att ge båda?

Såg att de hade E-vitamin på H**ks i pulverform, finns det i annan form? Vilket är bäst att ge isåfall?

Hoppas någon har nån erfarenhet av detta. :)
Mvh Karin

Sv: E-vit. + B-vit.

Jasså, varför tycker du det är meningslöst? Tycker du det är meningslöst att använda båda samtidigt eller att använda dom överhuvudtaget? Kollade på din länk, men jag förstod inte riktigt vad du menade jag skulle läsa där...hehe.
Försökte söka om detta innan jag skrev, men jag hittade inget, kanske jag som är blind eller nåt men... ;)

Men det finns ju multivitaminer - där borde väl både E och B vitaminer finnas med? Jag kan inte tänka mig att det skulle vara några problem att ge båda. Fast då hade jag valt multi alternativet. Det finns ju kraffts sortiment men även basics sortiment på lantmännen (granngården) där man får mer för pengarna...

Foderjäst innehåller väldigt mycket B-vitamin och även C-och E-vitamin!
Ska börja ge mina pållar detta, pga. B och E-vitamin!

Foderjäst finns att köpa hos Svenska Foder, t ex Hippo.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 841
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst eller ha en på foder om något år när jag fått lite mer ordning på min ekonomi. Jag har ridit i princip hela...
Svar
4
· Visningar
1 725
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 544
Senast: Irival
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka