E-tävling och medlemskap

Kickis

Trådstartare
Vet att det var uppe på tapeten för ett tag sedan, men nu undrar jag vad som gäller, då jag inte har årets upplaga av regelboken. Får man rida E-klasser fast man är medlem? om man får det och man har licens fast inte tagit några poäng/fått placeringar, får man fortfarande rida E-klasser?

Sv: E-tävling och medlemskap

I år är det ok. E klasserna är ju till för att locka folk att prova på westernridning i tävlingsform. Vet du med dig att du rent rid mässigt är på d nivå, finns det ingen anledning för dig att rida e , där skillnaden ligger i utrustningen. E nivå är samma svårighetsgrad som D youth. Har vi otur kan e nivå tävlingarna missbrukas. T ex Westernryttare som inte löser licens tävlingsåret o ej är ansluten till wras klubb, kan åka runt o skaffa sig bra tävlingsrutin på alla e tävlingar. Det finns inte regestrerat någonstans o du får inga poäng, så det är fritt fram. Men det var inte menat så. Vi får se i framtiden hur det kan bli. Men nu får du ställa upp i allafall;).

Sv: E-tävling och medlemskap

Ja så länge du inte tagit några poäng inom aktuell gren så får du tävla E.

Hjälper alltså inte att strunta i licens och medlemsskap om man tagit poäng tidigare år.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 621
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 808
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka