E-mail katalog

Madick

Trådstartare
Visst vore det en superbra idé att ha en e-mailkatalog där man kunde leta efter folk! Tänkte att det kanske finns redan och sökte, och hittade en. Fast den verkar rätt ny, inte så många reggade än. Men ju fler som hittar sidan och reggar sig, destå lättare hittar man den man söker!

www.mailkatalogen.se

Vad tycker ni? Visst är det bra? Just också att man faktiskt inte blir automatiskt med nånstans, utan måste anmäla att man vill vara med och ger uppgifterna själv.
 
Sv: E-mail katalog

Inte nån som helst reaktion. Kanske bara jag som är intresserad av att kunna hitta andras e-mail...
 
Sv: E-mail katalog

Visst är det trevligt att hitta mail enkelt men det gillar även spamskickare. Nu kör sajten via ett formulär men hur kan man vara 100% säker att det skickas till den Anders Andersson som jag vill ha tag i och inte en annan Anders Andersson :)
 
Sv: E-mail katalog

e-mailkatalog har jag också tänkt på att det borde finnas, fast jag har mer varit inne på att e-post-adressen skulle stå med i vanliga telefonkatalogen. Där mitt telefonnummer och adressen står, så kan man lägga till e-post och de som inte har telefon kanske kunde finnas med med e-posten!?
Ska kolla på den här mailkatalogen du länkat till, när jag hinner...
 
Sv: E-mail katalog

Toksussie skrev:
fast jag har mer varit inne på att e-post-adressen skulle stå med i vanliga telefonkatalogen.
Det är kostnadsfritt att ha e-postadressen regisrerad hos www.eniro.se. Söker man på mitt namn, får man upp e-postadressen också. Man kan då välja att antingen skriva ett vanligt e-brev eller att klicka på länken och skicka e-brevet via eniro, så det fungerar att skicka e-post även för den som inte själv har tillgång till e-post.
 
Sv: E-mail katalog

Den varianten var ju bättre. Då vet man ju att det är rätt Anders Andersson man skickar till.
 
Funktionen är tveksam

mizz skrev:
Den varianten var ju bättre. Då vet man ju att det är rätt Anders Andersson man skickar till.
Ja, efter att nu också ha registrerat mig hos www.mailkatalogen.se, anser jag att www.eniro.se är betydligt bättre.

Hos mailkatalogen kan jag t ex välja att registrera bostadsort eller ej. Skriver jag inget, får den som skriver mitt namn rätt och också anger Lund som ort ingen träff, eftersom jag inte själv har angett bostadsorten. Jag prövade då att lägga till bostadsorten, men då blev det ingen träff på enbart namnet.

Stavningen av ortsnamnet måste också stämma. Man kan inte skriva Sth och få träff på den som själv skrivit Stockholm; det krävs en exakt överensstämmelse.

Mitt spontana intryck är att tjänsten måste förändras, om den ska bli intressant. Idén är god, men den förefaller iscensatt av någon som inte har haft tillräckliga resurser för att skapa de tekniska lösningar som behövs.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 103
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 957
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 557
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 322
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp