E

Esso

Hej! Skulle vilja fråga er som är/har varit lärlingar om hur ni började er "bana".

Sv: E-licens

Jag började jobba hos en amatör och tog sedan körlicens och tog sedan ut en lärlingslicens.

Jag gick på ett hästgymnasium med inriktning travhäst och fick e-licens sista året. Körde ett examenslopp, samma dag som Kronprinsessan Viktorias lopp gick av stapeln. Samtidigt spelade Sverige sin första match i fotbolls VM och de hade slängt upp en gigantisk storbilds tv på innerplan. Jag var så nervös så jag kunde inte äta eller sova när jag såg mitt namn tryckt i programmet. Det var hemskt, bland det värsta jag varit med om. Efter det har jag nöjt mig med att hålla för ögonen brevid banan när nån av passhästarna gått lopp. :P

Jag har lärlingslicens och har jobbat hos proffstränare i runt 6 år. Jag har kört runt 200 lopp.

Liknande trådar

Tävling Jag ska lösa licens för foderponnyn vi har fått hem för några veckor sedan men jag förstår inte riktigt på tdb. Ska nuvarande ägare stå...
Svar
7
· Visningar
1 188
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: Cattis_E
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
431
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka