e det bara jag???

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare raven_82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 895
R

raven_82

som blir så less på allt detta rid folk??(kanske inte alla över lag men dom flesta)
man funderar ju om dom har någonting innan för pannbenet igentligen.... :confused:

Va synd!Själv blir jag less på alla enkelspåriga mäniskor... :)
Själv har jag lärt m.k.t. av både trav, galopp ,och ridfolk.

blir så less på hur dom tänker gör...verkar inte direkt finnas nå sunt förnuft där..nu menar jag inte alla men över lag...

själv har jag bara träffat på "riktigt-fin-i-kanten"" ridfolk...dom ger jag inte mycket för som sagt verkar inte finnas nå sunt förnuft där...

Det finns mycket att lära "över gränserna" jag vet egentligen lika mycket enkelspåriga travmänniskor som ridfolk. Fast de sitter inte på Buke och kan fösvara sig. :devil:

/// ghost

Då får du allt bege dig till stora staden och besöka de ödmjuka slashasiga ridfolket ,och ta med dig erfarenheten dit upp så de lär sig något! :D

Va synd!Själv blir jag less på alla enkelspåriga mäniskor...

:bow: Kunde inte sagt det bättre själv :bow:

Raven: Du har haft otur :) Snobbar/fjantar/finikantare finns inom alla kategorier..
På vilket sätt är vi "fjantiga" ;) ?

man funderar ju om dom har någonting innan för pannbenet igentligen.... :confused:

det finns det måååååååååånga som man kan fundera om dom har... ;)

(Ja, jag vet att du inte har satt mig under den kategorin med "fjantigt ridfolk förr". Men det är skoj ändå att bege sig in i denna tråd :) )

Jag har träffat på en bra hög inom travet med som inte verkar ha "något innanför pannbenet". Tror kanske det som finns innanför pannbenet och som kanske anses vettigt i de flesta öron nog mest har med erfarenhet att göra. Har man bara (haft) en häst så kanske en del saker ser lite bakvända ut för dom som har mångårig erfarenhet av många olika sorters kusar och situationer man kan hamna i. Sen är det lite olika kultur inom rid och trav världen, men ju mer erfarenhet desto mer lika "hästsynsätt".

Däremot så kan jag inte med rasfixeringen som ofta finns inom hästsporten, fy för den :mad:

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
898
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 788
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 296
Senast: Enya
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 486
Senast: Idaw83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka