dyrt att göra paddock!?

A

anna210

Kollade med Paddex vad det skulle kosta att göra en paddock med deras material.
En paddock på 20*40 m kommer att kosta 40 000 kr + moms :eek:

Är det billigt eller? Vad kostade era paddockar? :confused:

Sv: dyrt att göra paddock!?

Har pappa som jobbar inom åkeribranschen. Hör med närmaste schacktföretag för att se vad deras priser ligger på. Företaget där pappa jobbar har "mallar" för hur ridbanor ska se ut underlagsmässigt och det bör även andra schackt ha. Jämför sen med Paddex priser. Ka tänka mig att det kan vara dyrare där, men jag vet inte säkert.

Tycker det låter billigt med tanke på hur länge det ska hålla. Jag fyller på med sand för 10 000 om året på min 30x60 volt.
På 4 år hade jag nästan tjänat in att använda Paddex. Nu så får jag inte det men ändå. Räkna på hur lång tid det ska hålla jämfört med andra materials hållbarhet.

Paddex blir väldigt dyrt om man bor långt från där det "tillverkas" den stora delen är transportkostnaden.

/KT

_Runaway_ skrev:
Har pappa som jobbar inom åkeribranschen. Hör med närmaste schacktföretag för att se vad deras priser ligger på. Företaget där pappa jobbar har "mallar" för hur ridbanor ska se ut underlagsmässigt och det bör även andra schackt ha. Jämför sen med Paddex priser. Ka tänka mig att det kan vara dyrare där, men jag vet inte säkert.

Finns det möjlighet att få reda på vad en sådan mall ser ut? Så att man kan beställa hem rätt sorts grus när man nu ska bygga egen bana snart?

/KT

Jag har hört att efter att underlaget paddex luktar avlopp när det blir blött eller fuktigt!!!
men det har jag ju bara hört!!! för de som haft det har tagit ut det för att det luktat illa
// Mahogney

Ja jag kan försöka fixa fram en sån. Där står ju alla grussorter man ska ha och i vilken ordning tror jag.

haha, nej nej..det gör det INTE jag vet det för där jag har min häst har vi paddex, det luktar inte avlopp..hehe :p

Paddex luktar definitivt inte avlopp.- Jag är helnöjd med min Paddex bana.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: tara
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 102
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
709
Senast: Cavallo
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve