Dyra torrfoder.. läs gärna..

Sv: Dyra torrfoder.. läs gärna..

Är det någon som använder HIll´s torrfoder då?
:)

Jag föder upp Jack Russell på Hills foder. Det bästa jag haft. Aldrig problem med magar. Alla valpar blir fina, mina unghundar är mycket fina i sina kroppar. Muskelösa och perfekta. Hade ett annat foder ett tag. Visades att det var inte bra. Lösa magar och andra problem. Jag kommer alltid att hålla mig till Hills. Man ser ju resultat.
 
Sv: Dyra torrfoder.. läs gärna..

Vi har friskis till våra. Dom är verkligen jätte bra i mage och päls. Då och då kokar jag även hemlagad mat till dom.
 
Sv: Dyra torrfoder.. läs gärna..

Kallas burgarna också färskfoder? För de är väl sånna där torkade?

Bravo paketerar sitt färskfoder i fyrkantiga "burgare", 8 st per förpackning, 150 gr/"burgare". Bara att ta upp så många fyrkantiga burgare man behöver, tina och servera! Himla smidigt jämfört med färskfoder i plastkorvar. :d
 
Sv: Dyra torrfoder.. läs gärna..

Jag har fått dille helt plötsligt på att slopa färgämnen i torrfodret, det är inte lätt att hitta ett foder på t ex ica som inte har en massa färger i sin mat. Jag behöver ju inte en svindyr jätte säck till honom när det bara är ibland som han får torrfoder.

Vad tycker ni om färgämnen ? Är jag känslig eller för petig och inget att bry sig om?

Han får Klass på kvällarna så torrfodret är bara som extra mat han
får när han är hungrig på dagtid.
 
Sv: Dyra torrfoder.. läs gärna..

Kl
Jag hade RC adult till mitt monster - det var vad han åt hos förr ägaren. Ett omusklat benrangel som sket lösa korvar och fes mig medvetslös om nätterna. Inte var han intresserad av att äta mer heller.
Jag bytte rakt av till BIS efter 6 månader cirkus. Han kastade sig över käket, äter nu gärna, fiser inte och bajsar 2-3 ggr per dag och med fin konsistens.
Och vad billigt det blev...
Han har lagt på sig bra utan att bli fet och är fin i pälsen.
 
Sv: Dyra torrfoder.. läs gärna..

min valp fick RC hos uppfödaren och jag fortsatte med det när hon kom hem. men succesivt minskade aptiten tills den försvann. då bytte jag rakt av till KLASS pluskorv och likafort återvände aptiten, energin och valphullet.

har även gett henne BRAVO men upplevde att hon gillade klass bättre.

efter foderbytet har även allt kliande upphört, även ögonrinnandet har slutat och jag som trodde det var rastypiskt... (toypudel)

färskfoder is the shit :bow:
 
Sv: Dyra torrfoder.. läs gärna..

Jag har gett RC till flera hundar (och även min nuvarande). Ingen har varit någon "skitmaskin". Inte heller har jag haft några problem med att de blir för smala eller tjocka. Det är bara att anpassa givorna efter aktivitet. De perioder de ligger i hårdträning får jag ge mer, när vi tar det litet lugnare får de litet mindre.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
492
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Trots försök till att få hunden att vilja äta bättre foder så verkar Doggy original vara det enda han verkligen vill äta och vräker i...
Svar
19
· Visningar
4 719
Senast: snorp
·
Hundhälsa Jag sitter och funderar på vilket foder som skulle vara bra för min dvärgschnauzer på 1 år. Hon har hudproblem och lite klåda...
2
Svar
22
· Visningar
7 721
Senast: igbest
·
Övr. Hund Har hittat ett foder som sägs ska hjälpa mot kliande och irriterad hud, det ska också bekämpa lindriga hudinflammationer. Jag känner...
Svar
13
· Visningar
1 950
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp