Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Och om jag översätter vad jag tror du vill säga....
"Jag har ju egentligen ingenting jag vill säga, ingenting som tillför diskussion ngt men jag känner ett outsägligt stort behov av att yttra mig därför "** ORKA ** :crazy:":D

Och om jag översätter vad jag tror du vill säga....
"Jag har ju egentligen ingenting jag vill säga, ingenting som tillför diskussion ngt men jag känner ett outsägligt stort behov av att yttra mig därför "** ORKA ** :crazy:":D

Precis ...uttömt samtalsämne :cool:

fast stackarn har väl inget liv :p

o yea..
Kan jag inte argumentera mig ur en situation så ..vad är det man säger i USA, ngt om smearing?

Snacka skit om en person så slipper jag obehagliga fakta i diskussionen.:D

Fakta är dock att så länge Sverige respekterar ingågna avtal med samebyarna så kommer renbeteslandet att hållas vargfritt.

Rätar sedan sverige på ryggen och liksom norge skriver på ILOavtalet så lär det bli ännu svårare att få till en permanent vargstam i renbetesland.

Och helikopterresorna för gråben blir fler och notan större.

Angrip gärna det påståendet.

Om jag har ett liv eller ej har knappast med den saken att göra, om jag sitter hemma knaprande på psykofarmaca eller om jag lever mitt liv som jag vill ändrar inte de fakta jag nämt här ovan.

Men jag har full föståelse för ditt agerande...det kräver inga kunskaper eller ingen kompetens:rofl:

Du kan knappast diskutera varg i renbetesland utan att involvera sámerna...det är ju det problemet handlar om. Renbetesland ska enligt avtal som staten har ingått vara varegfritt. Vargen kan inte ta sig till mellansverige från finnland utan att passera renbetesland.....

Klart jag kan! Det är bara att strunta i att skriva något om det. Plättlätt!

Det verkar som du får diskutera med dig själv i denna o kommande vargtrådar.
Bara inse knappast någon här som anser dina inlägg seriösa, bara olika ingångar för dig att uttrycka ditt varghat!
PL

bidraget går inte till kon det finns för att inte konsumenten skall slippa betala realkostnaden för maten

Och helikopterresorna för gråben blir fler och notan större.

Angrip gärna det påståendet.

Jag tycker det är bra att skattepengar går till något så viktigt som varg.

"Våra " sällsynta blommor på vår mark har också kostat miljoner , är du lika irriterad på det?

Om han som markägare för betalt så är han säkert nöjd.
Om folk trampar omkring på hans markplätt utan att betala, eller hua ngn tar en ersättning för att guida folk på hans plätt då är det ren katastrof.
Då gäller det att stoppa räddningstjänsten om ngt skulle hända!
PL

bidraget går inte till kon det finns för att inte konsumenten skall slippa betala realkostnaden för maten

Nej, priset i konsumentledet har inget med saken att göra. Skulle man vara bekymrad över det skulle man ta bort jordbrukstullarna och göra maten billigare.

aschda, humiditeten på skribentens drömmar påverkas av engagemanget, hen går ju bara igång på vargar o sossar, floran verkar inte lika triggande.

Det verkar som du får diskutera med dig själv i denna o kommande vargtrådar.
Bara inse knappast någon här som anser dina inlägg seriösa, bara olika ingångar för dig att uttrycka ditt varghat!
PL

Återigen, det varghat du så målande beskriver finns bara i din och en del andras fantasi. Jag hyser inget hat mot ett djur. Det är kontraproduktivt.

aschda, humiditeten på skribentens drömmar påverkas av engagemanget, hen går ju bara igång på vargar o sossar, floran verkar inte lika triggande.

Och det skiver du, Jaha, du får väl gå igång på vad du vill.;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka