B
buick46
hej jag har lite funderingar kring sadel och dess tillbehör... jag har varit iväg med min dotters häst på sadelprovning och det visade sig vara prestige versaille som passade bäst och sen skulle hon ha anatomisk sadelgjord och fårskinns pad m.m. jag såg det framför mig hur dyrt det skulle bli även om jag köpte allting beg så hamnar det på runt 10-11 tusen... hur seriöst ska man lägga ut på utrústningen??? vi köpte hästen här i slutet av feb och har inte kommit igång med vad min dotter vill göra men det lutar åt hoppning och hästen är inte välutbildad så man vet inte där heller men den sadel han har idag är något billigt skit som man vbara får in 2 fingrar i och inge skön alls att rida i min dotters bak hamnar på bakvalvet. med en versaille är det en stor skillnad i hur min dotter rider rider jättebra i en sån... samtidigt så har jag det i bakhuvudet hur viktigt är det att jag köper en så dyr utrustning nu?? hur gör folk idag??? förr höll jag på med travhästar och det är inte i närheten av dessa kvalitets utrustning man behövde!!!! tacksam för svar!!!