Dyon träns + repnosgrimma

Sv: Dyon träns + repnosgrimma

Hur små? Så att en häst som har full i vanliga fall kan ha full i yttersta eller så att man får ta x-full istället?

Så små att min som normalt har cob får ha på yttersta hålen på dyontränsen. Han kan ha full också på mittersta hålen. Och den förbygel jag testat i strl full är nästintill för liten fast den är utspänd på största. Har dock inte testat dom på någon häst som normalt har full så jag vet inte...

en bild ja tog nån gång förra året, såå snyggt!
18827_1199572136.jpg

men den kommer väl inte vara godkänd för tävling nu 2008? :crazy:
Iallafall om jag tolkar TR rätt (vilket jag hoppas att jag inte gör då jag vill ha en sån nosgrimma själv)
"Nosgrimmor måste vara flata och av läder"

Senast ändrad:

Jadu Tess, riktigt illa om de är så.. räckte väl me regeln om säkerhetsvästar, och nu det här? blir tokig

haha kanske, jag blir iallafall väldigt besviken om de är så att den inte är godkänd!

nej det kommer inte att vara godkänd, tyvärr :/
tycker det är betydligt värre med alla galna bett man får ha, o alla idioter som drar åt sina nosgrimmor för kung o fosterland :(

Vad skulle det vara bra för??:cry:
Såååå vass är ju inte nosgrimman att man slka fröbjuda dem!!!:(
Det är ju värre emd alla bett....

Jag som tyckte den va så snygg:love:

Giinne;9766505 [I skrev:
"Nosgrimmor måste vara flata och av läder"[/I]

Jag tolkar det som om att det enbart gäller ponny. Det står under samma moment som godkända bett för ponny.

ja jag tolkade det också som att det bara gällde ponny, emn blev osäker när jag läste det här..?

var på storhäst tävling i helgen o då tog dommaren upp TR ändringar bla denna.

iNegn som ahr fler bilder på det? De är ju sååå snyggt!:d:love:

men vet man varför? för att det är för skarpt?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
409
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 873
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar