Dynor uppsydda efter mått.

bananabambi

Trådstartare
Jag vill ha en ny dyna till kökssoffan i matsalen, vet ni om man någonstans kan beställa en ny stor dyna till soffan, eller om man är så illa tvungen att sy överdrag själv?

Min tid är så begränsad att jag hellre betalar en slant och får det gjort snyggt än ger mig in i det med den knappa tiden (och kunskapen) jag har.

Hitills häftar jag fast det tyget jag har, nu är jag inne på tredje omgången tyg eftersom jag aldrig tar bort det gamla :O

Sv: Dynor uppsydda efter mått.

Borde den lokala tygbutiken eller skomakaren fixa lätt! Det är bara att ringa och fråga efter pris!

Om du har en båttillbehörs affär i närheten så kan du ju höra med dom om dom känner till någon som gör dynor/överdrag till båtar, det funkar säkert att beställa till en kökssoffa med i så fall.

Till er båda:

Tack för tipsen, ska kolla både hos skomakaren och i båtaffären :)

När jag lät göra en dyna till bagageluckan för hundarna så gick jag till en madrassaffär.

Att sy upp en dyna som var 100*80*10 cm kostade 1500 varav själva jobbet gick på 300-400 (de sydde också i en dragkedja). Det dyra var alltså materialet i detta fallet. För mig var det skönt att slippa göra det. Hade jag försökt göra det själv så hade den antagligen fortfarande inte varit färdig :D.

Mvh

Tora

1500 var dyyyrt, fast som du säger, om jag skulle fixa det själv blir det ju aldrig gjort. Och det här är ju ändå ett ganska lätt mått, 160*60 är soffans nuvarande madrass.

Ja fast där var det ju materialet som kostade. Det hade jag inte kommit ifrån hur jag än hade gjort. Själva jobbet gick ju bara på 300-400 kr. Det tyckter jag är billigt.

Mvh

Tora

Nej, det har du rätt i. Tänkte inte på det.

Fast jag är lite sugen på att sy själv, men jag vet inte var jag ska hitta en madrass. Känns ju lite dumt att köpa en ny, då jag antagligen måste klippa sönder den för att få de måtten jag vill ha. Skulle kunna räcka med en vanlig madrass till en sängbotten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka