Dylan Lobell

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare nettan81
  • Startdatum Startdatum
Sv: Dylan Lobell

startade i Nordamerika som två- och treåring då han bl a var tvåa i Matron
Stakes samt femma i ett försök till Hambletonian Stakes där han slutade oplacerad i finalen.
Hingsten importerades 1994 till Sverige och fortsatte här sin tävlingskarriär utan några framgångar.

Han tjänade 1.400.315:- och noterade rekordet 1.12,5a. Dylan Lobell är död sedan 2002 och hans
främsta avkomma är Abano As. Nämnas kan också helsyskonet Ambassador As 1.12,6a/€298.590
och till Sverige importerade Vincenz 1.12,4a/770.500:-. I Danmark finns treårige Medoc
1.15,6a/385.750 Dkk.

startade i Nordamerika som två- och treåring då han bl a var tvåa i Matron
Stakes samt femma i ett försök till Hambletonian Stakes där han slutade oplacerad i finalen.
Hingsten importerades 1994 till Sverige och fortsatte här sin tävlingskarriär utan några framgångar.

Han tjänade 1.400.315:- och noterade rekordet 1.12,5a. Dylan Lobell är död sedan 2002 och hans
främsta avkomma är Abano As. Nämnas kan också helsyskonet Ambassador As 1.12,6a/€298.590
och till Sverige importerade Vincenz 1.12,4a/770.500:-. I Danmark finns treårige Medoc
1.15,6a/385.750 Dkk.

var han bra el dålig?

ha ha...svårt att svara på;) Jämfört med mina hästar var han väldigt bra, jämfört med tex torvald palema så var han väl inte mycket att hänga i granen.:)
Vi har ett fölsto som är efter Dylan(hillary as), så jag har då inget emot honom. Men har väl inte varit någon succe i avel heller.

*halvt kl*

Som sagt förut, Hillary AS har jag passat som unghäst (innan hovbensfrakturen) :) En mkt trevlig tjej att köra.

Har passat en del e.Dylan Lobell, de har sett väldigt olika ut i kroppstypen (silliga o långbenta till grova & kortbenta), snälla o köra, jag har uppfattat dem som hästar med mkt humor.
Skötte bla Skylan (exp Norge-04).

Summan av kardemumman: Snälla trevliga hästar :)

ha ha...svårt att svara på;) Jämfört med mina hästar var han väldigt bra, jämfört med tex torvald palema så var han väl inte mycket att hänga i granen.:)
Vi har ett fölsto som är efter Dylan(hillary as), så jag har då inget emot honom. Men har väl inte varit någon succe i avel heller.

Har ett sto efter honom
Careless love

Funderar du på att ta föl på henne?
I så fall skulle jag mer rek att du tittar på moderslinjen än vilken hingst hon är efter. Men finns ju olika sätt att se på det där.
Men för mig personligen så värderar jag en stark moderslinje mkt högre än en "bra" morfar. Helst vill man givetvis ha bägge delar..men moderslinjen på din avskräcker inte iallafall.
Mamman till ditt sto Angels Delight vann 10 av 31 starter, och hennes bror Basie vann 18 lopp. Alla syskon till din märr har ju i princip vunnit lopp( utom de som gjort mkt få starter) samt att helsyskonet Path of Victory vann 18 lopp och sprang in 500tkr, vilket gör honom till dylans näst bästa avkomma i sverige. Lite gammal stam iofs men verkar vara en rätt "säker" linje och du får säkert fram en häst som kan vinna lite lopp och ha roligt med. Lycka till!:)
Behöver du tips på hingst så finns det nog många som har åsikter här, ange prisklass bara:cool:

Just det ja! Kul med nån som haft hästarna tidigare! Hon är stolt trebarnsmor numera..:) Vi har 2 av avkommor efter henne, en ettårig fuxmärr efter offshore dream, och ett hingstföl efter Up front larry, båda stora fina typer.
Betäckte henne inte i år då det blev lite sent. Men förmodligen går hon till Orlando Vici nästa år...även om vi är mest sugna på Kool du caux. Men känns lite krångligt att skicka henne till frankrike. Om vi inte säljer henne...börjar bli för många fölston. Inte illa tävlar sista året nu (startar ikväll!) så ska nog använda henne nästa år..:D

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Kamomilla
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
491
Hundhälsa Hej, min tik har precis fått valpar och 3 av dom har sårskador på ryggen och det börjar ramla av och pälsen följer med, kommer det växa...
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: Ewv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka