Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sådana DVD-spelare brukar vara märkta att de klarar av xvid/divx.Alternativet är att du bränner en Data-DVD då tar Nero din fil men sen är det inte alls säkert på att en vanlig DVD spelare förstår nåt.
(men fungerar säkert bra i datorn med hjälp av diverse program som t.ex VideoLAN)
Av nån anledning så KAN däremot samma DVD spelare ta emot skivan om du bränt filen som Data CD. Alltså vanlig CD skiva och INTE DVD.
Själv kör jag VirtualDub -> BeSplit -> BeSweet för ljud-spåret och AviSynth -> HCenc för video, sen DVDAuthor (med GUI) för att göra en DVD av det hela.
Därför jag tipsade om QuEnc, som är nästan-allt-i-ett.OK
Fast ConvertXtoDVD är ju ett "alltiettprogram" i så fall.
Kanske enklare att använda för den som inte kan så mycket.
Stämmer bra. Komprimerar ju, med förlust, redan komprimerat material. Tänk ett dvd-orginal (säg DVD9, strax under 8 GB), som rippas och komprimeras med xvid till en cd (700 MB) och sen ska brännas på DVD igen (DVD5 då antagligen, 4.37 GB). Inte nog med att det då är en väldigt kraftig komprimering i första omvandlingen, där mycket detaljer försvinner, det är även ett antal omförstoringar som även de förstör kvaliten. Allt beror naturligtvis på vad man har för grundmaterial, men då det i det här fallet var fråga om XviD är det troligtvis en eller två cd-skivor och då klart märkbar skillnad i förhållande till orginal-dvd, men inte så stor i omvandlingen XviD->MPEG2 då materialet redan är så förstört.Man brukar ju också säga att i och med konvertering så tappar man kvalitet. Något som i alla fall jag då aldrig märkt.