dvärgvädur

B

bunnymammy

Jag har köpt ett dvärgvädur som nu är ca.9 veckor gammal. Har aldrig haft djur innan så detta är lite nytt för mig.Har hört att man skall ta upp den ur buren och ha den i knät och gosa lite med den.Efter en stund börjar hon tyvärr att naffsa eller bitas.Är detta normalt? Köpte den för att dom i zooaffären sa att det är ett snällt djur. Annars är hon gör go och barnen älskar henne,men snart vågar jag inte låta dom ha henne i knät då hon bits.
:confused:

Sv: dvärgvädur

Helt ovanligt är det väl inte att kaninerna kan bitas/naffsas lite.. Det är alltså inget fel på kaninen ;)

Och ja, du ska ju såklart gosa med kaninen. Även släppa ut den ur buren så att den får skutta omkring, motion är viktigt för kaniner!

Jag skulle tro att bitandet slutar efter ett tag. Har haft några bitiga kaniner, men det har gått över. Har tyvärr inget bra tips :crazy:
Men håll på mycket med kaninen så att den blir van vid er :)

Sv: dvärgvädur

Hon kanske inte är någon kelkanin? Jag har två hoppkaniner, en av dom älskar att liga och gosa, den andra blir helt vansinnig om hon ska behöva sitta i knät.

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 247
Senast: tuaphua
·
Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 477
Senast: mackan
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 232
Senast: Gumman123
·
Hästhantering Köpte en 1-åring förra året så hon är alltså 2 år nu, efter ca en månad hos mig började hon attackera folk som går in i hagen, alltså...
2
Svar
35
· Visningar
4 701
Senast: Fliixey
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV