dvärghamsterbäbisar

*tove*

Trådstartare
Nu har jag fått mina bäbisar. Fyra småttingar blev det. Men när blir dom könsmogna? Måste ju veta när jag behöver separera hannarna från honorna.

Sv: dvärghamsterbäbisar

Allt mellan 4-8 veckor.
Jag skulle dela på dem när de är 4, eller möjligen 5 veckor, då klarar de sig själva.

Okej, tack.

Vill ju absolut inte att någon "olycka" ska hända.

Funderar på att behålla honorna sen. Dom är nog relativt nyfödda (idag eller igår tror jag), så jag vet inte vilket kön det är på dom.

Det borde väl funka att behålla honorna och ha med mamman? Eller kommer det att bli bråk?

Okej, tack.

Vill ju absolut inte att någon "olycka" ska hända.

Funderar på att behålla honorna sen. Dom är nog relativt nyfödda (idag eller igår tror jag), så jag vet inte vilket kön det är på dom.

Det borde väl funka att behålla honorna och ha med mamman? Eller kommer det att bli bråk?

Hamstrar ska egentligen inte bo ihop, och det brukar bli bråk.
Behåller du dem får du vara beredd på att du måste sätta en i varje bur sedan, om det inte håller.

Mamman brukar INTE vilja ha kvar sina ungar i närheten, så dem får du nog flytta till en egen bur i vilket fall. Det hör ju liksom till naturen att ungar "flyttar hemifrån" och mamman brukar bli riktigt less efter ett tag och försöka köra bort dem. Det är ju bara det att i en bur finns ingenstans att "fly", så i värsta fall kan ungarna bli illa tilltygade. :crazy:

Nu målar jag upp det värsta scenariot här, men jag har sett det hända flera gånger. Och som sagt, man ska nog ha som regel att hamstrar ska bo själva, för det trivs de bäst med.

de får nog bli att skaffa några burar till då. Jag tänker nog behålla honorna (om nån är hona). Hannarna tycker jag brukar lukta lite illa. Och pojkvännen vill inte att jag ska ha kvar nån, men jag är ganska envis av mig så :D

Att hamstrar inte ska bo tillsammans gäller väl endast Guldhamstrar? Dvärghamstrar ska väl nästan bo tillsammans? Det har jag läst iaf.

Hittade detta på http://www.hamsterforeningen.se/, så det beror alltså på vilken art.
"Roborovskis bör man om möjligt hålla flera tillsammans. Campbells och vintervita kan man antingen ha ensamma, parvis eller i små grupper.
Kinesisk hamster kan vara svår att ha annat än ensam."

har jag för mig också..

Jag har rysk vintervit. Får väl ha mamman ihop med dom jag behåller sålänge det funkar. Om jag behöver ny bur så har min pojkväns pappa djuraffär, så det är inga problem att skaffa en ny bur fort.

Hoppas att den mörkgrå och iaf en av dom vita är honor, jag vill ju ha kvar dom *hoppas, hoppas*

Och fort som attan växer dom!

har du inga bilder på dom små liven :love:?

Inte än. Jag har på mobilen, men kan inte överföra från den till datorn. måste skicka över det till mammas mobil och sen lägga in dom därifrån. Krångligt. Sitter hemma hos mamma nu, men hon jobbar tyvärr.

Men jag kan sno med deras digitalkamera hem till mig, och så lägger jag in bilderna vid den här tiden imorn :idea:

Än är dom ganska så små och lite rosaaktga, men dom börjar bli riktigt söta.

okej jag väntar med sspänning på bilder. de finns inge sötare än små bäbisar framförallt hamstrar :love:

Hittade aldrig digitalkameran, så du får tyvärr vänta lite till..

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
684
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Efwa
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka