Dvärg Pinscher!!

verrdogan

Trådstartare
Är den nån här som har en sådan liten rackare :) Jag har en å undrar lite hur andras är i sättet å lynnet.
Vore kul å ha nån att snacka med.:smirk:
 
Sv: Dvärg Pinscher!!

Jag har en. Hon är full av energi, otroligt pigg och glad och älskar att arbeta. Har ett väldigt temperament och tvekar inte att hugga ifrån om det är nåt som inte passar damen.
Hon är otroligt lättlärd, vi pysslar med det mesta.
Vill du surra dvärgpinscher så bli medlem på http://www.mitt-forum.com/DPsnack/index.php ett forum bara för dvärgpinscherägare eller de som är intresserade av rasen.

I min blogg kan man också läsa en hel del om henne. http://frokenjulie.blogg.se

Hon har väldigt mycket vakt, är ganska reserverad och är väldigt vek. Dock är hon en sån som praktiserar anfall är bästa försvar så att hon kan ge intryck av att vara betydligt tuffare än vad hon egentligen är.
Men helt klart en skitkul ras. :love:
 
Sv: Dvärg Pinscher!!

Min lilla grabb är en riktig hårding. förstår inte hur liten han är riktigt. styr å ställer över alla, tom hästarna :d Å så är han en riktig liten mamma gris
 
Sv: Dvärg Pinscher!!

Att vara mammagris är nog ganska typiskt rasen. Samma sak det bossiga. Bland andra hundar är det Julie som bestämmer. Vi brukar ha dvärgpinscherträffar här uppe och bland dom andra hundarna utbryter det ibland mindre gruff, men hittills är det nog ingen som svarat emot Julie, dom backar undan när hon blir arg. :D
Finns en annan äldre tik som brukar ta på sig ledarrollen om inte Julie är där, men när Julie kommer backar hon undan och gömmer sig. :o Sen spatserar hon runt som en annan primadonna och umgås med dom som har vett och ettikett, och dom som inte har det får sig en känga. Hon är en sån som ska uppfostra ALLA.
Synd på reservationen bara och rädslan för människor.
 
Sv: Dvärg Pinscher!!

verkar verkligen rastypiskt de där med domenans. min är åxå skeptisk till nya människor, vill mest skälla på allt å alla. Men dom som lärt känna honom tycker ju han är underbar. men han är en riktig liten djävul:devil: full i fan jämt
 
Sv: Dvärg Pinscher!!

Inte jag, men pojkvännen har en dvärgpinscher. Kaiser kallas han och är ett riktigt litet charmtroll. Hussegris så det förslår, men tycker även mycket bra om mig. Blir gnällig om husse försvinner för en stund, men kan lätt bli förbannad på honom om han retas. Älskar att tryna under täcket och sova läääänge, men kommer gärna och väcker en med försiktiga små pussar på morgnarna. Att gå ut är det bästa som finns, förutom när det regnar. Då uträttar man snabbt det man ska och sen ber man om att få springa hem, och in :D
Vi testade honom i blodspår för ett antal veckor sedan och det var något han verkade gilla skarpt. Han gillar nästan inget godis, utan äter helst leverpastej och annat smörgåspålägg. Så det kan vara lite svårt med motivationen när man ska lära honom nya saker.

Men rolig, det är han ändå. Och så sockersöt att man skulle kunna äta upp honom :love:
Har en sida där det står lite om honom, dock är den under uppbyggnad så det står väldigt lite än så länge, samt att det bara finns två kort.
 

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Jeps
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 377
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 550
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp