I see, intressant! Jag har ju haft duvor själv, men då bara två skrattduvor som jag köpte som hanar och som var jäkligt tydliga med sitt hoande så vilda duvor har jag noll koll på :)
Åh! Har du?? Skulle du vilja berätta om hur det var att ha duvor? Hade du dem inne eller ute? Vilka skillnader har de från andra typer av sällskapsfåglar? Som i beteende, skötsel etc... Jag är nyfiken :D

Såhär fint väder var det idag:
KlassblötaSnorisar2.webp

Tuffaste bebben är en riktig bulldozer. Känner att den är uppe i knäet innan jag ser henom, det är något litet som plöjer sig fram under de andra duvorna liksom. Helt galet mycket viljestyrka!

Knäbebbe0.webp

Detta ska alltså föreställa mitt knä någonstans där under fågelhögen... De har som vanligt massa mat på marken men det är många som är riktiga godisgrisar, bara glad att alla inte är det. :p

Stora herren Persson:
Persson27.jpg

Han är okej med att bli klappad och hållen i. Brukar göra så på honom om han sätter sig på mig så att han inte ska bli omkullvält av de andra iom att balansen är sisådär med brutna tår och stor kropp, men oftast sätter han sig precis brevid och väntar snällt bara. :heart

Den är så lätt att hantera nu, den går upp fint på handen om jag trycker mot bröstet och den verkar inte ha något emot att jag klappar eller håller i den. Undrar hur "tam" den kan bli? :eek:

Behöver ett könsneutralt namn på den, ifall de kan lära sig namn så är det lika bra att börja nu tänker jag så förslag välkomnas varmt!

Det verkar som att den så smått börjar förstå inbjudningar också:
Duktigbebbe1341.jpg

Senast ändrad:
Den verkar ha kopplat mina händer stenhårt med godis för tar fröna slut så fortsätter den och försöker picka ändå. :rofl: Men när inget gott magiskt uppstår ur mina händer kollar den i alla fall uppfodrande på mig istället - gör samma sak om de vuxna är ivägen och den inte kan flytta på dem själv.

Tycker det är lite charmigt att hissen inte verkar gå ända upp på småttingarna än, nya för världen och mycket att lära sig. :heart
Lillrsöt48.jpg

Den verkar ha kopplat mina händer stenhårt med godis för tar fröna slut så fortsätter den och försöker picka ändå. :rofl: Men när inget gott magiskt uppstår ur mina händer kollar den i alla fall uppfodrande på mig istället - gör samma sak om de vuxna är ivägen och den inte kan flytta på dem själv.

Tycker det är lite charmigt att hissen inte verkar gå ända upp på småttingarna än, nya för världen och mycket att lära sig. :heart
Visa bifogad fil 88731
"Ursäkta maten är faktiskt slut här? O_o Vet du hur man gör så det kommer mera? :d"

Med den uppsynen borde den självklart heta Ursäkta :D

Visa bifogad fil 88731
Lägger fram namnet Puck (som vovven här hemma heter) som förslag, det blir förvånansvärt lätt till Pucko/-t :angel::D

Min kompis hade en häst som hette Ursäkta :angel: De tävlade då och då. :p

Ursäktas två föl heter Förlåt och Försvar :D
🤣 Så underbara och klockrena namn!

Jag ska definitivt känna på det! Kommer de och försöker ta mig får jag helt enkelt slänga hela påsen frön på dem och springa åt andra hållet bara! :D

"Kvinna, ca 30 år, trakasserar duvorna på torget. Misstänkt psykotiskt. Har vid upprepade tillfällen setts kasta frön på fåglarna och högljutt undrat "Vart hennes ursäkt är!?". Vid ingripande slänger hon frön på ordningsvakterna för att sedan smita iväg medans sikten är skymd av flygande duvor. Ser ni henne, ingrip inte utan kontakta polis." 😆

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka