Duvaxyn=Equiffa?

Sv: Duvaxyn=Equiffa?

Ingen som vet?
Jag blev lite fundersam när jag läste duvaxyn i passet. Jag trodde duvaxyn var mot hästinfluensa.

Finns olika sorter av Duvaxyn som endast är märket. Finns dels mot influensa och mot stelkramp samt även mot virusabort.
Sorten mot virusabort finns tyvärr inte med i Fass då den inte köps genom apoteket utan direkt av SVA (alltså köper veterinärerna det där).
Dock är det inte samma som Equiffa då Duvaxynet enbart är mot virusabort medans Equiffa är ett kombi prep mot både influensa och virusabort.

Tack för ditt svar!
Jag har nu varit och läst på etiketten Duvaxyn EHV 1,4 så det är rätt sort.

Liknande trådar

Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 433
Senast: Fiorano
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Hedinn
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 825
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama